Alla inlägg under januari 2011

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 18:03

skrivet: november 25, 2010


igår sparkade jag stoltheten i magen. med högerbenet. jag har bättre balans på vänsterben. först förstod jag inte det utan stod å vinglade på högerbenet istället. med vänster ben fäktandes i luften. vinglade å ramlade. ställde mej upp å försökte igen. gick inte. kallade ihop trupperna å ba vafan jag klarar det inte. å dom ba men vikten på vänster å hakan lite uppåt. tänk om tänk så tänk rätt. gör rätt. fick in en perfekt round kick i stolthetens mage. svalde två gånger å andades ut med en djup suck.
idag verkar jag inte ha balans i nåt utav benen. vilket jag än försöker sparka med så tappar jag balansen. å stoltheten står å garvar åt mej i ett hörn. pekar finger åt mej. jag tittar bort å istället ställer jag mej framför spegelen å övar på min obrydda uppsyn samt testar mima fuck you så man ser vad läpparna säger i en högljudd lokal. bredbent står jag. lyfter jag på så mycket som en tå ramlar jag omkull.

sen pratar jag med ryssen. hon säger hon har fått håriga fingrar. jävligt obehagligt. jag säger jag har håriga tår men att jag är ju en aphybrid.
hon säger: du aphybrid. jag ryss. sjukt fuktigt klimat i the motherland.
jag är ej säker på vad hon menar men den här låten är till henne.


imorgon ska jag klara av att sparka stolheten i magen igen. round kick med hopp.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 18:02

skrivet: november 24, 2010


P dimper ner i min soffa just vid rätt tid. såsom han alltid gör. jag ger han en kram å erbjuder han kaffe samt tre minuter att hämta andan innan jag sätter igång. ska ba berätta snabbt. jamen få höra då. så pratar vi (jag) om allt det där som man behöver en P att tala om ibland. om fina ord som man ej vet om dom betyder nåt å jag ba men han sa det å sen ba det å man blev ju helt glad men nu ba hallå? gör man så? inte vet jag. inte jag heller. sluta haka upp dej säger P. ja jag ska säger jag.


- själv då? frågar jag.
- ja drog hem med en tjej i lördags.
- åh ligga?
- men nae..
- nå?
- men fan hon teasade sen ba zip up gonatt.
- åh hon vill mer. hon vill dejta.
- ja tydligen.
- vill du?
- men nä. jag ville ju ba ligga.
- men då sa du väl inga fina ord före?
- nej fan jag sa ba vi drar hem.
- du ser.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 18:01

skrivet: november 23, 2010


ja. men faktist. ibland är ett par varma armar med stora blodådror bara ett par varma armar med stora blodådror i en kedjereaktion. även om dom är guld värda å lika varma på morgonen. å man kan ligga kvar i dom rätt länge å njuta. fullt medveten om att kedjan av händelser nu är bruten. för nu är det morgon å en ny dag med andra känslor som uppfyller en. å det kan va en glad känsla i magen som gör att att man fnittrar å bara vill ligga still lite som går över till en pirrig känsla i magen som gör att man fånler när ingen ser men i övrigt gör en mest bara apatisk. å pirrig. allt pirr i sin tur leder oftast till att man finner sej landa å börja tänka i en mer negativ bana å ett sejfande tänk startar. ja man sejfar så mycket i sitt lilla huvud å tänker nähmen å äsch å tror inte å ingen idé så till slut ligger man å är svindeppig. på bara några timmar. från total eufori till svart. å visst man kan önska att kedjereaktionen med dom varma armarna med stora blodådror, istället för att vara en ny kedja, fick fortsätta i den gamla å gå över i det fnittriga stadiet å stanna där. men ibland är ett par varma armar med stora blodådror helt enkelt bara del i en typiskt bra kedjereaktion å det var bara det dom skulle vara. det suger. men man får liksom ba haja läget å hoppas på en bättre å obruten kedja nästa gång.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 18:00

skrivet: november 22, 2010


det var nog känslan. den där yeah yeah wow wow. den sopade undan migränen å snornäsan. tog över mej. det var den som gjorde att jag i takt till musiken stampade upp för trappor å inräknad rundade hörn som tog mej ner i källaren i butiken där den nya killen flirtade å jag flirtade tillbaka så jag lite fnittrig köpte mej en leopardmönstrad bomberjacka med axelvaddar å touch av tant som i sin tur gjorde att jag några timmar senare stod framför spegelen å spelade lite luftgitarr å målade naglarna med penseldrag ackompanjerade av suzi quatros shaking all over å dansade vidare till ryssen i tajts storlek xs som jag ålat i mej i liggande läge å sabbade naglar som resultat. den känslan som gjorde att jag å ryssen stod där på baren å skakade hand å skålade på att tatuera in ett hjärta på höger långfinger fuck love men mer betydande fuck pojkar men pojkar är svåra att rymma på ett litet långfinger å som sen gjorde att vi drack mer öl å en pojke kom å pussade mej på munnen plus tog mitt nummer snabbt för hans tjej var visst på väg öh va å som sen gjorde att en annan pojke med ett leende visade mej alla sina tatueringar för vi hade samma smeknamn å lite så och som gjorde att jag sen av en tredje pojke fick fina ord viskade i mitt öra resten av kvällen å som gjorde att jag på ett bra sätt fick säga just typiskt åt tatueringsplanen när jag somnade i ett par varma armar med stora blodådror.
yeah yeah wow wow-känslor som ger kedjereaktioner. typiskt bra sak.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 17:58

skrivet: november 20, 2010


igår när jag satt på bussen å lyssnade på min hip hop-plejlist i sedvanlig ordning bestämde jag mej för att mer djuplodat lyssna på texterna. en hobby jag har. analysera raptexter. när jag var sexton insåg jag som exempel att tupacs "me and my girlfriend" egentligen handlade om hans pistol. ja osv osv. jaha men igår då. så satt jag där på bussen å ll cool j's "doin' it" kommer i lurarna. alltså. den lilla dängan satt man ju å nynnande till som sextonåring. å visst man var ju quite good på engelska redan då. men kanske inte så att man riktigt var så belevrad i textanalyser å å att egentligen lyssna på orden i följd (man ba doin it and doin it and doin it yamma yamma ye). å defintivt inte så välbevandrad i mellan lakanen-stuff. så igår. när jag som trettiettåring lyssnade på hela texten två gånger i rad. herregud. jag ba men vad sa dem? sa dem damn my lover dig down? *rodnar* å jag förstår nu vad i can't wait for your candy rain betyder.
ja där satt jag på bussen alldeles rodnande å fnissig. förmodligen gapade jag. sen började jag fundera på om jag någonsin suttit å nynnat den här texten vid middagsbordet framför mina föräldrar. herregud.
men asså texten:
Go Brooklyn, go Brooklyn, go Brooklyn, go Brooklyn
It's the first time together and I'm feeling kinda horny
Conventional methods of making love kinda bore me
I wanna knock your block off Get my rocks off Blow your socks off
Make sure your G spot's soft
I'ma call you big daddy And scream your name
Matter of fact I can't wait for your candy rain
So what 'chu saying
I get my swerve on Bring it live Make it last forever
Damn, the kitty cat's tired
Mmmmm, daddy slow down your flow
Put it on me like a G, baby Nice and slow
I need a rough neck nigga, mandingo and a sec Who ain't afraid to pull my hands
Spank me from the back
No doubt I'm the player that your talking about
Um hum, but do you really think that you could work it out
I guarantee you shorty It's real
Baby stick it out
Here comes the man of steel
Doin' it and doin' it and doin' it well, Doin' it and doin' it and doin' it well, Doin' it and doin' it and doin' it well I represent Queens she was raised out in Brooklyn Doin' it and doin' it and doin' it well, Doin' it and doin' it and doin' it well, Doin' it and doin' it and doin' it well I represent Queens she was raised out in Brooklyn I'm in the mix now Searching for the right spot to hit
Now get down
Damn I love a dig now
You use a rubber?
Damn right
You are my lover?
All night
The putty good to you
Hurt the mother Mad tight
The only thing left to do it climax Lets make it last
Don't worry, we ain't goin' on like that
All this time you been telling me that you was a Don
I tried to warn you girl
You wouldn't listen
Now lets get it on
Oooo you made me wild Don't do that, chill Wait a minute baby Let me please you back
You talk a good one shorty Love, you're making me sweat
How a live nigga like it girl? Nice and wet
We get it on till the break of dawn Damn your large
How a big girl like it daddy? Nice and hard
Safe sexing it Flexing it Getting mad affectionate
Chewing it Doin' it All while we're doing it
Baby I wanna hit it in the worst way To make ya hot
Scheming on the ass since the first day Don't stop
Damn I love it when you talk like that
Make it bounce sugar
Long as you can bounce me back
Mo flesh than the Greek fest
Roll up the sense Pass the Hennessey
Put my body to the test
Way, way back Many niggas ago I was a young girl listening to how you flow
Now's my chance to hit you
Oh daddy I'm grown
From the back From the side Right I'm in the zone
One of a kind When it's time to do mine
Camcorder and the whole shit
Press rewind Let it flow on screen
While we puff some "L" Laying back in the cut while we're under the spell
Word life I like the way the "f" went down Go to sleep Tomorrow I'll take you back down town We'll be..

Doin' and doin' and doin' it yamma yamma yay



Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 17:57

skrivet: november 19, 2010


ahmen lyssna på det här då. jaha nämen regissören har väl också en loftjävlasäng. seriöst? seriöst! han ba takhöjd? jag ba nej. han ba jag har takhöjd men den är smal. jag ba min är bred.
asså gud förbannat.
vem vare som sa det där that's just one of life little fuckovers. (öh ja!)

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 17:55

skrivet: november 18, 2010


- regissören chatta upp mej häromdan, textar jag till realist javisst.
- jaha vad sa han?
- han har flyttat hit...
- hahahahaha.
- å vill ligga.
- hahahaha.
- herregud.
- grattis.


regissören ja. han har alltså flyttat hit. å jag blir genast lite stressad. för åååh det var som så bra när han bodde kvar där uppe. på tryggt avstånd. nu chattar han upp mej när jag minst anar det å skriver subtila saker om att komma över å jag får parera å ducka å tjoff bom pow. inte för att han är en otrevlig eller jobbig person. tvärtom. han är fantastiskt rolig, mysig å snäll. men det har alltid varit nåt ivägen såsom brorsor, föräldrar, dom dagarna i månaden, jobb å loftsängar. å nu känner jag lite påtvingad press från mej själv att bjuda över han för att inte bränna nån bro. för mina vänner. tadaa! jag tror jag har fått min första vän med förmåner. å det vill vi ju inte tappa. herregud. å han vill verkligen ses. tror det är därför jag är lite stressad. jag är ej van med killar som är på. så när han frågar om det är långt mellan telefonplan å fridhemsplan säger jag håh sviiinlångt! å han ba jaha typiskt. å när han frågar fjärde gången vad händer? så svarar jag att snoret rinner fortfarande. å han ba aja man kanske skulle ta å knyta sej för natten. .å jag ba jo. å har lyckats ducka än en gång.
sen hinner jag iallafall be honom styra en polisroll åt mej i den där polisserien han jobbar med. eftersom vi är vänner med förmåner. å i den förra polisserien vi jobbade så fick jag ba spela städerska. han sa haha okej gonatt å jag låtsades att mitt internet ej fungerade å skrev ett mail ett tag efter att jag gärna bjudit över han på en kopp kaffe om det inte vore för febern. herregud. men asså alltid en springa i dörren.


(å för er hobbypsykologer där ute: ja kanske är jag rädd för att gilla han på rikt å därför duckar jag. men den analysen tar vi en annan dag.)

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 17:53

skrivet: november 17, 2010


i begynnelsen skulle den vara svart. först på armen. sen bakom örat. sen på armen igen. så flyttade jag om den igen. lite hit å lite dit å lite här å lite där. å svart blev leopard. å platsen blev bestämd. men så när jag väl bestämt mej i allt så gick allt i stöpet ändå. å leopard blev svart igen. inställd på svart. helt okej. det funkar å det var ju grundidén. så kliver jag in å inte han som satt mina leopardplaner i sophinken utan den andra. james. plockar upp dom ur sophinken igen å säger ska vi köra? tänka om? å jag ba here we go again. alltid ett suprisemoment varje gång. sist skulle jag in en fredag för att lämna motiv till lördag å då ba vi gör den nu så fick jag tänka om å sätta mej ner på stört. men jag börjar ju gilla det där med att tänka om. ändra väg. strunta i det planerade. vara spontan. så jag ba okej. det blir säkert toppen.
jag sitter å pekar kanske lite mer där. kanske lite glimmer där. å james som var ihop en liten stund med en vän till mej sist vi sågs har nu fått en bebis med en annan åsså pratar vi lite om det. om det som var. å om bebisbajs. å att han har döpt ungen efter nån kniv. jag säger kanske lite mer svart där. åsså har han tatuerat in min hemstad på sin arm å det var så fint. å sen bad jag om lite till glimmer.
å det blev toppen.

Ovido - Quiz & Flashcards