Alla inlägg under augusti 2010

Av I'ma whop yo ass - 31 augusti 2010 15:30



hörrni gänget! inget nytt under solen. det är knappt nån sol. jag har lyckats bränna magen. samt fått solkrämsfinnar. flirtat lite med småbarnspappor. å igår köpte jag en ring. jorå.

alcudia. åk inte hit. för guds skull. hade jag inte fått betalt för å va här hade jag jävlart gått hem. over and out snart tillbaka.

Av I'ma whop yo ass - 30 augusti 2010 19:35


igår knackade det på hotelldörren å en norsk guide frågade efter mej. ja sa jag det är jag. då räckte hon över en flaska rödvin å ett brev. åsså log hon å gick. jag ba: whut? vinflaskan å brevet var från en pojke jag inte träffat på säkert tre år. jag minns att jag kallade honom för hårbandet. för han hade alltid ett hårband runt skallen för att hålla sitt långa hår på plats. jag vet att han bor här nu. jag har ingen aning om hur han vet att jag är här nu. det hela är lite fint obehagligt. menhursomhelst. det var ett fint brev han hade skrivit. mycket fint. vinet har jag inte öppnat för jag dricker ju inte rödvin. men det kunde ju inte han veta. å det är säkert supergott. men realist javisst ska få avgöra den saken när jag kommer hem.

nu ska jag äta pizza å dricka en corona.


Av I'ma whop yo ass - 29 augusti 2010 14:11


första pooldagen avklarad. å jag har samlat ihop lite tankar. för när man ligger ensam vid en pool så hinner man tänka mycket. för det första. om man är så pass tjock så man har svårt att få plats i solbädden, är då pizza å pom fritt till lunch å vingummin till efterrätt ett bra tänk? för det andra. det är tydligt att småbarnspappor har avsevärt mycket tid över till att gå på gymet medans mammorna till deras barn inte har det. detta är dock inget jag gnäller över. för det tredje. håriga ryggar på män. på rikt. vaxa eller stanna på hotellrummet. kommer jag säga till min man om gud förbjude han skulle få det i framtiden. herregud. å för det fjärde hoppas jag att badvakten från förra året bara har en ledig dag idag. asså gud vad jag smygfotade han. *hoppas*


nu ska jag gå å köpa en mallorcatändare till ryssen. hon har önskat sej det i present. sen ska jag jobba i 24 timmar. hupp!

Av I'ma whop yo ass - 28 augusti 2010 19:30


hörrni! ni kan ju roa er med att kolla in zackes nya video medans jag solar magen. zacke är från luleyo å ni vet ju hur jag gärna hissar vänner å bekantas musik. plus! förra året när jag var på mallis postade jag hans nya video. det är en grej vi har. han släpper nytt. jag åker till mallis. yup!


Av I'ma whop yo ass - 28 augusti 2010 11:30


jag är mongotrött. asså så där trött så man är lite gråtfärdig hela tiden. efter att i fem dagar släpat väskor kors å tvärs över stan. efter att ha gått ut i onödan på onsdag å i nödan på torsdag. efter att ha skurat ur lägenheten. efter att ha jobbat. ja åsså den vanliga oron å stressen på det. nu orkar jag inge mer. jag har sjutton tankar i huvudet som ska ut. som vill ut. men jag orkar inte just nu. om fem timmar kommer en bil å hämtar mej. jag måste åka till mallorca en sväng. jag borde sovit för en timme sen men kom på att jag var tvungen måla tånaglarna. typiskt mej. så nu sitter jag å väntar på att lacket ska torka så jag kan lägga mej tillrätta på luftmadrassen här hos realist javisst.

så hörrni. om vi inte hörs på ett dygn ungefär så är de för att jag flyger flygplan, puttar rullstol, äter tapas samt ligger vid havet å solar. hej på en stund!

Av I'ma whop yo ass - 27 augusti 2010 13:13


helt utmattad å efter ett mindre bryt ihop å med samma kläder å smink som jag tog på mej på morgonen bestämmer jag mej för att ta ett glas vin med äldstaste. jag säger vi går här nånstans nära för jag är så matt å vill ha nära hem ifall benen ger upp på mej. ett glas vin. japp. äldstaste skrider in alltid classy med klackarna å klänningen å frillan så där så allt tror hon är robyn å måste titta två gånger. jag i kängor, cykelbyxor å stora tröjan. håret i en sliten svans. inte så classy. hursomhelst.

ett glas blir två glas på ett ställe. sen blir det ett tredje glas på ett annat ställe. å sen blir det hoppsan ett fjärde å femte glas på det tredje stället. skål. vi dansar.

jag hittar en liten men tung silverpyramid på golvet. vi tror den är magisk. jag bär den varsamt med mej mellan alla ställen. gata upp å gata ner. mina ben orkar gå. vi skrattar. min trötthet är som bortblåst å hur jag ser ut kan jag inte bry mej mindre om. på ett dansgolv hittar jag colin. han är full å går hem. sen hittar vi två engelsmän som heter hayden å aidan. å jag kommer ihåg att det är ju det jag vill döpa min son till. aidan. eller ilias.

fyra timmar efter det vi tog ett glas å skulle göra tidig kväll vinkar jag in en taxi åt äldstaste. puss på kinden å vi ses snart. går på sleven å köper mjölk. å sista biten hem vet jag. vet att yes det är alltid dom kvällarna som blir bäst. dom som inte skulle bli mer än ett glas vin med oborstat hår å fläckig tröja.


 


å att få heta tjejerna på notan. det är också bäst.

Av I'ma whop yo ass - 26 augusti 2010 11:54


men jaaa...klart jag gick ut. herregud. herregud! hann sitta i ryssen å ynnafs kök en stund å se hur limpan lös. hann dock inte sippa ikapp på vinet. hann inte med tårtan. hann inte styra håret. hann som inte så mycket alls faktist. jag hann gå. ja vi gick. å gick. här vare tomt jaha vi går vidare. nä här var det för fullt vi går nån annanstans. ska vi gå hit då nä fan omysigt där. happ. hallå jag har inte ens druckit en öl. jag orkar inge mer. ylade jag längst bak i klungan. till slut tack ett ställe ett bord å en öl. fint. jag höll på att somna efter en klunk. inget av intresse att spana på heller. eller ja det var ju han i bordet brevid. han med dreads som i nån slags mohikansvans, med gyllenbrun hud å tatuering längs hela armen. å vackra ögon. han var fin. men alldeles för på. hinner inte ens ta av mej jackan. du kan sitta här brevid mej. nej tack jag sitter bra här på min bambupall. är du blyg? nä. men ta min kudde iaf att ha under rumpan. okej tack så mycket. oj jag råkade visst snudda din hand. chill.

asså han var snygg det var han. supermodellsnygg. men vi vet ju alla att jakten är 80% av spänningen. å hade han bara börjat med att sno ett ögonkast å gett mej ett jag såg dej nog-leende då å då hade det varit perfekt. men nä.

jaha å en tredjedels öl fick jag i mej. totalt. på hela kvällen. bra där i'ma whop. 45 kronor som hade gett mej ett ciggpaket idag. fan.


men visst. det är som fröken bovary kommenterar. om är vackert å typ livsglöden. men ibland måste man tänka om å tänka rätt. å mena om'et som man gör i "ja nä där får du nog tänka om lite." men bara ytterst ibland. igår var en sån ytterst ibland-gång. fast samtidigt fan. tänk om det inte hade varit en sång gång. å jag hade träffat min blivande man. det hade jag ju aldrig fått veta utan mitt tänk om som tvingar ut en mej i natten fast jag helst vill ligga i fosterställning å lyssna på p3 dokumentär. så tänk om kanske alltid är bra å vackert å jag måste stryka ytterst ibland tänk om'et? eller nä jag vet inte. nu blev det snurrigt. vi hörs.


 

Av I'ma whop yo ass - 25 augusti 2010 19:25


det är lite mycket nu mumlar jag å ler försiktigt. jag fraktar väskor över hela stan. jag gör upp minituösa tidsscheman. saker ska hämtas upp. jobbet ska jobbas. utflyttad ska jag va på fredag. flyttstädas ska det. det ska skrivas texter. det ska fraktas mer väskor. å som om det inte vore nog måste jag åka till mallorca snortidigt på lördag morgon. jag är helt slut. asså jag börjar gråta-slut.

å fan ändå ligger jag nu här i sängen å funderar på om jag ska gå ut en sväng med ryssen å limpan ikväll. funderar medans jag kämpar för att hålla ögonen öppna å att inte trilla när jag står upp. stryk ska jag ha. men limpan fylleri fyllera fyller ju år idag å nåt kvarter bort äts det tårta å dricks vin. å alla är pepp. utom jag. ögonlocken blir tyngre å tyngre ju längre jag funderar. mysbyxorna är sköna. å sminka sej känns som en bergbestigning. å ändå funderar jag fortfarande. för hallå tänk om.

tänk om nåt svinspännande händer.

tänk om det blir en av de beste kvellerne i mitt liv.

tänk om jag får hångla.

å tänk om jag träffar på min blivande man just ikväll.


ni vet ju. jag borde nog haka på dom ändå va? om jag sitter ner å tar små klunkar kanske jag inte svimmar. å jag behöver ju inte vara ute så länge. tar jag stadiga skor ska det nog gå bra. å bara sminka lite. varannan vatten också. den är bra.

mitt tänk om kommer bli min död.

Ovido - Quiz & Flashcards