Alla inlägg under januari 2011

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:11

skrivet: oktober 31 oktober, 2010


inräknade ringde vi på dörren å öppnade med våra sköna stämmor i kör. för fulla halsar å med det engagemang hon är värd. våran lilla ryss. hennes rödviniga leende gjorde mej varm i hjertat å jag räckte över den i tidningspapper inslagna presenten. å vi skålade alla i vad vi hade i handen. jag cava. ryssen rödvin. pojkarna sprit. vi fotade oss genom kvällen med en polaroidkamera å sjöng till tonerna av eldkvarn. vinsnurriga å fem klädombyten senare slirade vi ner för trappen till dit vi alltid var under vintern men nu inte varit på flera månader. fan varje helg stod ju jag å ryssen där på dansgolvet å dansade ryckigt å rockigt. ibland armkroksdansande med långhåriga pojkar i hatt. ibland skakigt med ett par glada tyska turister.
igår stod vi där igen. vakten, som jag inte vet varför men som alltid gör det, log så där va fint ni är här igen. å jag drack mer vatten än öl men ryssen drack lika av varje. alla stod vi å dansade. realist javisst, konstnärskan å felix kom också. felix sa han drack gravöl för alla var så unga å sen stod han å väntade på att dom sku spela intergalactic för han har gjort en liten koreografi till den. men han kallar det hellre dansschema. lillebror å brorsorna åkte på fest anordnade av fotbollstjejer-88. givetvis åkte dom hellre dit. smurfen vågade gå fram till han som log å ynnaf snurrade iväg med en pojke vi inte ens hann se. en efter en försvann dom å till slut var det bara jag å ryssen kvar. edge of seventeen spelades ur högtalarna å jag tittade på ryssen som dansade som var hon den enda i lokalen. så fin i sin romantiska blommiga klänning, sina by accident trasiga strumpbyxor å cowboybootsen hon köpt tre storlekar för stora dagen till ära. det långa mörka håret flängandes, ögonen slutna å läpparna leendes. lyckan. jag drack lite mer vatten. lillebror rapporterade att han kommit hem. jag svor över att dom spelade dom bästa låtarna i slutet. å snygg-jonne sa han skulle vänta på slutstationen på mej så jag slapp gå ensam i mörkret. sen gav vi allt i sista låten å glädjeskresjöng till queens somebody to love. å sen åt vi hamburgare. så som vi alltid gör. å ryssen svor över det trasiga strumbyxorna men jag sa gå med attityd så funkar det. å hon ba jaja. å jag kollade var jonne var å ryssen sa hon skulle sova som ett kryss över sängen. så sa vi kram hej då grattis igen å världens bästa kväll blev det.
precis som jag förutspått när hon tidigare under dagen sms'at att hon druckit rödvin till frukost.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:10

skrivet: oktober 30, 2010


jojo men dom vaknade till slut. ungefär klockan två. jag blev så till mej så jag spillde lite kaffe i knät. men nu ligger dom här runt mej igen som strandade valar. dom ska ba ta igen sej lite. igen. själv piffar jag. dansar omkring å sparkar lite på pojkarna. snart dansar dom också. å jag donar på med en kaffekopp i ena handen. ett glas cider i den andra. å en puderborste mellan tårna. tredje kvällen herregud. jag tror jag hade varit mer utvilad om jag hade jobbat i helgen. men lyckan å glädjen gör att benen går å ögonen hålls öppna. tack gode gud.
ikväll byter jag öl mot cava å det svarta mot krämrosa. ryssen fyller år. å klockan ett idag skickade hon sms å sa att hon drack vin till frukost. det kommer bli en bra kväll.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:10

skrivet: oktober 30, 2010


dom är så söta när dom sover. som klubbade sälar ligger dom här brevid. själv har jag varit vaken i drygt två timmar. när dom vaknar ska jag fråga var dom gick igår kväll efter att jag sa jag går hem. för jag gick hem. man ska sluta när man ligger på topp å jag hade en fantastisk kväll igår. från lite idolyl hemma med pojkarna. till snabba steg på höga klackar mot traci som jag inte träffat på ett tag å cry baby som jag träffa förra veckan. å bland ölglasen på bordet hoppar samtalsämnena som pingpong-bollar. å mitt i allt kommer pojkarna å jag är lite nervös just innan. tänk om dom inte alls gillar varann å tänk om jag höjt alla till skyarna lite för mycket. för det har jag. hela bunten. höjt dom till skyarna. var å en för sej. han är fantastisk. hon är så rolig. han är så fin. ni kommer gilla henne som fan. han är cool. han är jävligt kul. han är världens snällaste. jag har höjt dom av kärlek å själv tycker jag faktiskt jag varit lite för blygsam. men kanske inte. det spelar ingen roll för dom gillar varann. å jag blir så glad. jag blir lycklig. å vi dricker mer öl pratar om allt å sen går vi vidare.
vidare vidare mer öl å sen ska vi vidare igen. inte alla ska med så det blir kramar å hej då å jag ska vidare jajjemän. men sen när vi kommer fram så orkar jag inget mer å åker hem. trots att P står å värmer mej å säger jag ska betala in dej jag ska bjuda på öl jag ska göra det å det å det. nej men tack gulle men jag åker hem å sover. heeeeej då! du kan väl säga till när du är hemma iallafall säger lillebror. jaja säger jag å går hem med en fantastisk känsla på höga klackar.
inte vet jag var dom gick. inte vet jag när dom kom hem. jag har ett svagt minne om att dom inte kom hem i samlad trupp men jag är ej säker. jag ska fråga dom när dom vaknar. nu hostar jag lite för högt. nu råkar jag slå på ljudet utan hörlurar. nu vill jag att dom vaknar.
för dom är så söta där dom sover. men allt jag vill göra nu är att äta knäckebröd utan att tugga försiktigt. å fråga var dom gick.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:09

skrivet: oktober 28, 2010


jag såg vinjetten till nästa avsnitt av sommarpratarna. i en kort sekvens hör jag klara zimmerman säga nånting med att när man är singel så även om det finns dagar man inte tänker på att träffa nån så tänker man nästan hela tiden på att träffa nån. det där fastnade i huvudet. för det är så sant. jag tänker efter å kommer på mej själv med att nästan hela tiden drömma, funderar, sucka å planera om det där med att träffa nån. asså den energin det tar herregud. det hela är en slags sorg. å jag tänker att fan varför är jag inte mer uppgiven å frustrerad än jag är? sen tänker jag att jag nog är jävligt uppgiven å frustrerad men på nåt sätt har blivit så van med dom känslorna. jag har liksom blivit resistent mot min egen frustration. resistent mot min egen sorg. för en flicka som varit singel i ca 9 år. (ja ni läste rätt 9 år jag vill inte prata om det just nu) med undantag för de korta små kärlekglimtar jag fått av han med hatten å greken. för en flicka som varit singel i 9 år borde frustrationen å uppgivenheten ligga på en helt annan nivå. jag tänker att jag borde gråta lite oftare. jag tänker att jag borde ha låst in mej å aldrig gått ut mer. jag tänker att jag skulle ha kontaktat den där insemineringskliniken i danmark. liksom ha kastat in handduken. tatt saken i egna händer. men jag har ju inte gjort det. jag är trettiett år. jag kommer alldeles garanterat inte få barn innan jag fyller trettitvå. jag har inte fått ömma kärleksförklaringar sen i februari. synthluggen räknas ej. jag har ingen som är det minsta intresserad av mej. jag får inga fina trevande sms. jag förstår inte. förstår inte att jag fortfarande ler å skrattar. att jag fortfarande ger mej ut å spanar på pojkar. för jag tänker verkligen på att träffa nån hela tiden. alltså.hela.fukking.tiden, å ja jag skrattar fortfarande? jag behöver en diagnos. antingen har jag blivit resistent mot sorgen. eller så är det det här som kallas att aldrig ge upp hoppet. javente. all jag vet är att jag är glad, uppgiven, leende, sorgsen å att tänka på att träffa nån hela tiden tar alldeles för mycket energi.
den energin borde användas till nåt mycket bättre. till exempel hoppa högre.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:08

skrivet: oktober 27, 2010


idag tar jag helg. om fyra timmar tar jag helg. det är min första lediga helg på 10 veckor. ni hajar. jag ska gå ut tre kvällar i rad. jag ska sova utan att ha en tid att passa. man skulle kunna tänka att jag skulle kunna flirta upp en pojke. kanske ska vi åt samma håll. kanske hoppsan hans sista buss just gick. så jaha han kanske måste sova hos mej dårå. det är chill säger jag, jag är ledig imorgon. sen kanske vi blir ihop. man vet inte. vi får aldrig veta heller. för denna min första lediga helg på 10 veckor har jag ju besök. inte bara kommer min bror å mina brorsor sprida ut sej över lägenheten. dom kommer även stå å titta argt på alla pojkar som närmar sej mej. dom kommer göra det på ren djävulskap. såsom lagen säger. dom kommer strunta i kodspråket. klia på näsan låt mej va. höja på ögonbrynen kom hit snabbt som satan. fullkomligt strunta. stå i ett hörn å garva kommer dom. sen titta argt från samma hörn. men jag tror att det kommer va värt det. givetvis bittert. men det kommer gå över. å bli värt.
jag viskar försiktigt: men ändå.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:06

skrivet: oktober 26, 2010


jag är oftast roligast dagen efter. asså jag spårar ur rätt ofta inom det slutna sällskapet. men roligast är jag dagen efter. eller när jag är rastlös å har legat i sängen lite för länge. eller när jag är övertrött. jag kommer på roliga saker å sen utbrister jag herregud vars får jag allt ifrån? i fredags låg jag sida vid sida med realist javisst i sängen. jag kämpade några timmar med kliet i kroppen. kliet som sa men du måste ju gå ut å se folk å få klä upp dej lite. det handlar om nån slags tvångtanke. när jag ofrivilligt tvingas ligga still. jag kan liksom ligga still om jag vet att jag sen får röra på mej ja det där har vi ju redan gått igenom för ett tag sen. så. jag låg still brevid realist javisst. å efter ett tag lugnade det sej. det var när tröttheten tog över. trötthet å kli i kropp då blir jag som roligast.
realist javisst är på väg hem. jag står framför spegelen med uppdragen tröja å nyper i magen. trycker ihop den. drar ut den. trycker ihop. å där kommer det till mej.
- haha hallå kolla vad kul!
- vad?
- jag skulle kunna rita ett ansikte runt navelen.
- ...
- så kan jag berätta roliga historier med den. typ.
- haha gumman.
- eller ba prata.
- det blir nog bra. säger hon å ser ej övertygande ut.
- typ när killen vaknar på morgonen står jag där..
- hallå hallå godmorgon säger navelen haha.
- jag går hem nu, säger realist javisst.
- men det är ju svinkul!


realist javisst öppnar dörren. ger mej en kram å säger mmm å går. själv står jag kvar å fnissar å säger ja herregud vars får jag allt ifrån.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 13:04

skrivet: oktober 15, 2010


jag har en lillebror. en på rikt. men jag har även tre brorsor. ni vet så där ma brother from another mother. nej inte så där att mamma eller pappa har barn med andra. dom har varit lyckliga ihop i 34 år nu. utan bröder som i ni vet. mina pojkar. mina brorsor. ni vet. så fyra totalt. först alltså lillebror. som är på rikt. han jag slogs med som liten fram tills ungefär jag var arton år gammal å han kom ner till grekland å hälsade på. där mina vänner gav han hans första fylla. på raki. han som bet mej när han var fyra år. han vars sprillans nya sony walkman jag en gång slängde i golvet så den gick i tusen bitar när han hade målat hela ansiktet rött på mitt frisyrhuvud med oborttagligt läppstift. han som ringde mej sexton år gammal när mamma å pappa var bortresta å var full på absinth. jag var i grekland å nervös. han var glad. han som en gång frågade om han skulle skicka sina kontakter på en dum kille. men jag tror inte alls han hade nå kontakter haha. han som jag suttit på akuten med när han skurit upp fingret å var tvungen sy. å han som satt med mej på akuten när jag fick en allergisk reaktion. han som jag satt sida vid sida med på akuten när våra föräldrar kämpade för sina liv. han som är bäst. å han som jag nu hänger med så ofta jag kan. han som jag ser nästan likadan ut som. särskilt nu när han allt som oftast har håret uppsatt i en knut. han som alltid säger "jag fixar". han som alla tror är min storebror. lillebror.


sen har vi sloke. han är bruuuschan. han har jag känt sen jag var 6 månader gammal. han å jag samlade på grodyngel å läste djurböcker å bråkade ofta sen sa alltid sloke nä nu kramas vi istället. så kramades vi. ibland retades de andra barnen å sa vi var kära. då hittade jag på en story om att hans pappa faktist var min pappa också. att mamma hade haft en affär med sin bästa vän liksom. jag var åtta år å det blev lite halabalo runt det på föräldramötena å så. sen lekte vi med he-mans å han köpte en sköldpadda. ja sen blev vi äldre å han lite coolare än mej. sen åkte han till andra länder. sen hittade vi tillbaka till varann. han kallar han med hatten för idioten fast dom är vänner. å han säger till folk att jag är typ hans syrra.


sen har vi snygg-jonne. det är slokes lillebror. när jag fyllde 4 år fick hans mamma lämna mitt kalas för att åka till bb å leverera honom. varje år när jag fyller år ringer snygg-jonne å gratulerar å pratar en stund. dagen efter ringer jag honom å gratulerar å pratar en stund. alltid. snygg-jonne är som namnet påvisar mycket snygg. å han älskar att dansa. förut bugg nu allt. i vintras försökte han göra dödslyftet med mej på dansgolvet. det resulterade i femton små skärsår i min hand å forsande blod. han frågar mej alltid hur det går med killarna å säger dom är dum i huvudet om jag säger åt pipsvängen. han lämnade jobbet å kom för att hämta mej å lillebror mitt i natten på sjukhuset när föräldrarna låg å kämpade. å hjälpte oss mer han visste. han postar länkar till mr big på fejan. snygg-jonne följer mej alltid till porten på vägen hem från krogen. å han bjuder alltid på en kram.


till sist har vi P. han är rätt ny. jävligt störig kille tror jag att jag tänkte första gången. kanske 5 år sedan. eller inte störig men stöddig. han delade lägga med lillebror. jag vet inte hur det kom sej att vi blev så bra vänner. men jag vet att när jag hälsade på i umeå hade han bäddat så fint min madrass på golvet sådär som på hotell med handdukarna i en liten stapel. sen gick vi å drack öl å på vägen hem skulle han pissa i varenda snödriva.jag å P lyssnar på samma musik å bråkar om låtföljden när vi förfestar för nån av oss har alltid en sång som den andra måste måste måste lyssna på. P tittar argt på dom jag ber han titta argt på. P berättar om sina tjejer å jag berättar om mina killar. å vi säger inget till lillebror herregud. han hälsar på mej i huvudstaden dimper ner på min soffa alltid när jag behöver det som mest. P säger alltid skärp dej för fan sen garvar han. nyss tänkte jag på han å just då ringde han. det var just nyss å han skulle på dejt.


ja det är min bror å mina brorsor. fantastiska var å en för sej. hysteriskt roliga i grupp. jag i mitten. om några dagar kommer lillebror, snygg-jonne å P hit. vi ska dricka öl. P ska på dejt. vi ska fira ryssen som fyller år. lillebror har bestämt att vi ska gå på skansen. jaha säger jag. ja vi kan ju satsa pengar på om vi kommer se mården. bra idé säger lillebror vi kanske kan göra det till en liten tävling. ta med lodjuret å bävern också. jag ska fan inte gå på skansen säger P. sen säger han okej då. vad snygg-jonne säger om saken vet jag ej. han är nog mest fokuserad på den där fotbollsfesten som tjejer-88 anordnar. typiskt snygg-jonne.

menhursomhelst. snart kommer dom. alla utom sloke. han är på andra äventyr. å jag längtar som fan.

Av I'ma whop yo ass - 31 januari 2011 12:58

skrivet: oktober 25, 2010


saker jag ej rekommenderar som sysselsättning på en ensam söndag i sängen. alltså sånt som inte ens ska ägnas en sekunds tanke å om det nu råkar smyga sej in en sån tanke utan att du på något sätt var beredd eller medveten så bör du snabbt som satan typ ringa din mormor eller nåt å prata om reumatismen eller artrosen eller liknande.eller kanske se på parlamentet. men inte fortsätta tänka. nuf said. vars var jag. ja saker som du ej bör sysselsätta dej med en ensam söndag i sängen:

lista på dom jag blev bortvald av under året som gick:
gurra - efter ca 3 månader
han som alltid ler tillbaka - efter ca 5 månader
cyklisten - efter ca 3 dagar
han med hatten (aka nutid) - efter ca 2 månader
managern- efter 1 dag ca
diverse dejter å småskrot - 1 till 14 dagar


dum dum dum idé. inget humör blir bättre av det här. hjertat blir verkligen inte bättre. jag har nästintill gett upp hoppet om att en vacker dag bli sambo å mamma till en son som heter amos. jag borde ligga som en våt fläck på golvet. gråta som en bäbis. snora å snörvla. skriva mörka emo-dikter. ringa mamma å pappa å säga jag är ledsen ni får nöja er med nebso* som barnbarn. gråta lite till.egentligen borde jag ha lipat sen i mars. asså jag lipade som fan i mars. sen snöt jag ju mej. men efter att ha gjort ovanstånde lista i huvudet så ser jag ju att jag borde lipat bra mycket längre. herregud. igår var det nära igen. men så tänkte jag näfan. vad blir bättre av det? vad gör jag? jag vågade inte ringa till mormor vid den tiden igår. jag kände tårarna börja värka bakom ögonen. den där pinnen i mitten av bröstet började vrida på sej. fan va gör jag. tänk bort tänk bort tänk bort. men så kom jag att tänka på min dejt med den mörkblåa flickan. aldrig hade vi träffats tidigare å vi pratade som hade vi setts masser gången tidigare. när vi vandrade från baren där vi suttit vid bord 7 säger hon plötsligt. du..bortslösad är ett mycket bättre ord än bortvald.
jag gillade det på stört. det var nåt av det klokaste någon någonsin sagt till mej. det var det jag behövde höra. inte åmeh nog hittar du nån till slut. men gumman du kan inte deppa ihop bara för att du inte var vad dom sökte. kompis skit i dom! bortslösad. så jävla bra. så gjorde jag om listan i huvudet.


lista på dom som slösade bort mej under året som gick:
gurra - efter ca 3 månader
han som alltid ler tillbaka - efter ca 5 månader
cyklisten - efter ca 3 dagar
han med hatten (aka nutid) - efter ca 2 månader
managern - efter 1 dag ca
divere dejter å småskrot - 1 till 14 dagar


sen gick jag in på var å ens profil på fejan å gjorde fuck you-tecknet till dom. inte så jävla trettiett år men det kändes bra. idag går jag med knuten näve högt upp luften å tycker synd om alla dom som slösade bort mej. hupp!


*min hund

Ovido - Quiz & Flashcards