Alla inlägg under december 2009

Av I'ma whop yo ass - 30 december 2009 09:31


den tjugotredje december stod det i mitt horoskop "morgondagen bjuder på en romantisk överraskning". på julaftons morgon vaknade jag upp med en pojke som kramade mej så hårt så hårt och pussade mej i nacken. hans kropp gillar min kropp. och när jag vänder mej om säger han: hej du som jag tycker om.

och det här är för fint för att jinxa till. så mer vågar jag inte skriva. men asså... *glad*


Av I'ma whop yo ass - 22 december 2009 11:23


jag vaknar vid 10 på morgonen. tittar ut och är osäker på om solen redan gått ner eller om den är på väg upp. ringer en vän och frågar. hon säger ljusare än så här blir det inte. och skrattar. jag hade glömt. eller inte glömt som i glömt att det alltid är mörkt här på vintern. men glömt lite hur mörkt. att solen som aldrig orkar sej upp innan den går ner. allt går lite på halvfart så att säga.

det har snöat utav helvete just när jag kommer. nere i stockholm kallas det snökaos. här uppe säger vi gud vad skönt med lite snö äntligen. traktorn puffar på sakta framför oss på vägen genom stan. ingen stress. vi puffar på efteråt. ingen anledning att stressa upp sej. vägarna ska ju skottas. jo.

termometern visar på -13. jag ringer en annan vän och klagar. hon säger att det är ju ändå varmt. om man jämför. jag säger okej att ni hade -24 förra veckan. men inte okej att säga ändå varmt. finns inget varmt med -13 grader.

jag är i luleå. ändå hemma. fint.


nu ska jag gå och köpa långkalsonger och kanske ett par vinterskor. pappa säger jag ska köpa byxor. jag säger hallå det här är byxor. jaha jag trodde det var strumpbyxor svarar pappa.

Av I'ma whop yo ass - 19 december 2009 12:59


mitt nya knivset jag beställde kom äntligen igår. jag ville testa om dom håller måttet som utlovats.


 


jag är mycket nöjd med resultatet! ska dock komma ihåg att tömma glaset på kokhett kaffe innan jag går igång med kniven nästa gång. orka sporta brännmärken på magen liksom. *orkar inte*

Av I'ma whop yo ass - 18 december 2009 21:18


happ då var det fredag. på fredagar dricker vi vin. särskilt om man hunnit jobba till 8 i morse, tvättat 6 maskiner kläder,diskat, skurat golv och handlat julklapparna nästan klart. ikväll går vi ut på söder. det pratas om ljunggrens, grogg, imperiet och gud vet allt. lovar man hamnar på marie levaeu i slutändan ändå. ingen skräll.

och jag har fått rinnöga. här är man smart och har framförhållning. målar eyelinern innan man hinner dricka upp hela vinglaset. rakt och fint. åsså får man rinnöga. tårkanaler borde skrotas. nu kommer jag få höra den här hela kvällen: är du ledsen hjärtat?" och jag säger: nä jag har stock i tårkanalen. och alla ba: mmjojo.. och tittar så där på en. ni vet. så där.

menhursomhelst.

vi tittar väl på den här videon som uppvärmning då? alltså i rent inspirationssyfte. öva in lite dancemoves. låten är ju bra också.



(man ba: can i get some fries with that shake shake booty?)

Av I'ma whop yo ass - 18 december 2009 10:49


han var inte nazist. de ovanliga jeansen var tydligen ironi. ändå tur. det var dom jag hade oroat mej mest för.

menhursomhelst. jag drack vodka. han drack läsk. jag lät han prata mest så jag inte skulle börja nervösbabbla massa nonsens om hur jag tror på spöken och prioriterar mjukt toapapper före mat om jag skulle bli pank. vid ett tillfälle upptäckte jag att det bordsben jag tryckte mina ben mot inte var ett bordsben utan hans ben. pinis!!

men jag tror iallafall jag skötte mej bra. och jag tror det var en bra dejt. bra övningsdejt iallafall. jag har ju inget att jämföra med. hur det ska vara liksom.

det enda jag tänker rent spontant är att jag hellre går på dejt med en kille som ler lite mer, tittar mej i ögonen och kanske frågar då och då saker om mej. och med en kille som inte lyssnar på techno och inte har jeans med lite lätt boot cut. en komplimang skulle ju inte heller sitta fel. men jag kanske bara är kräsen?


nå det blev kram hej och kram hej då. vi säger men vi hörs dårå när vi skiljs åt. och jag kommer inte gråta blod om jag inte hör av han mer.




Av I'ma whop yo ass - 16 december 2009 16:25


jaha ja alltså jag ska ju på dejt ikväll. dårå. med en total främling. jag skiter jävlart knäck. inte för att det är en främling. utan för att jag aldrig varit på dejt i hela mitt liv. på rikt. jag är 30 år och ska i afton poppa min dejt-cherry. asså vadå jag har ju varit på dejter hemma hos mej eller nån. typ två. men jag pratar om dejten "gå och ta en drink på en bar eller ta en fika". jag har noll koll på vad man gör. kramas man när man ses? hur länge ska man stanna? måste man pussas? *googlar dejtregler*


vi ska ses vid slussen. jag säger jag är tjejen med det blonda lockiga rapunzel-håret och en jacka som ser ut att vara tre storlekar för stor (men den ska va så. trendy ju.) han säger han kommer ha på sej grön jacka, ovanliga blå jeans o svarta dr martens. och direkt tänker jag: jaha han är nazist. fan.



Av I'ma whop yo ass - 15 december 2009 20:09


att det äntligen kom lite snö. att galna dragspelsgubben i min tunnelbaneuppgång fått ge vika för tre sköna dudes med dreads som spelar reggae. att jag har massor med hår igen. att när jag vågade hälsa på mitt hobbyspan på muggen så hälsade han tillbaka. att jag handlat klart julklapparna till en av de fem som får nån. att jag hade stängt av ljudet på mobilen i morse. att jag inte trampade på den lilla lilla hunden utanför ica. för att ebba forsberg sjunger så fint och rakt in i hjärteroten. ja åsså för att jag har mat på bordet, en säng att sova i, tak över huvudet and all that...

*känner mej väldigt oprah winfrey*


Av I'ma whop yo ass - 15 december 2009 13:45


jag och bestis pratar om han som alltid ler tillbaka. veckans status är att vi stör oss på han. (förra veckan gillade vi han. det pendlar rätt friskt) han har blivit bekväm. kanske är det mitt eget fel. men han vet att han inte behöver anstränga sej längre.

bestis ba: du får ju ändå ragg varje helg du har råd att vara dryg. och jag ba: true dat.


men det är inte dom där tillfälliga raggen jag vill åt längre. jag måste pausa. även om det är fint att få socker strött över sej. och bekräftelsen. oh the bekräftelse som givetvis vuxit efter för mycket hjärtsmärta och sånt man tänkte det här kan bli bra men det blev inte. men det är som jag säger till han som får bestis att le lyckligt på frågan om jag står och letar bortamatch: nä, jag vill bara prata med nån hela kvällen och som sen säger nu ska jag gå hem ger mej en kram och frågar efter mitt nummer och som dagen efter skickar ett fint sms och frågar om jag vill ses nån dag.


och tills dess det händer är jag också bekväm. och kommer svara "kom och häng om du vill" när han som alltid ler tillbaka undrar var han ska ta vägen.


 

Ovido - Quiz & Flashcards