Alla inlägg under april 2010

Av I'ma whop yo ass - 29 april 2010 16:34


jag köpte mej en woodoo-docka idag. basådärba. jag har ingen att leka med imorrn. när det är valborg å allt. men sånt är livet. jag ska således leka med min woodoo-docka. den har ett hjärta. å vad det ser ut som...en liten snopp. såatte..tuff skit alla pojkar därute. yup.


 

Av I'ma whop yo ass - 29 april 2010 11:02


så sitter jag i min nya alldeles egna lägenhet. jag borde vara svinglad å hoppa jämnfota längs gatan. asså jag är ju glad. wohoo. men jag känner mej lite ensam å vilsen i den här lägenheten. den är belägen i det där högjävlahuset mitt på götgatan. typ miljarders människor bor här. jättetjocka dörrar. man hör inte att det rörs nånstans. här är så modernt allting. finns inte ens en nyckel till dörrarna. jag har en liten plastfjupp som ger mej tillgång till det här fortet. det är allt.ingen på rikt-nyckel. det blinkar grönt å rött vid porten å min dörr. å boka tvättis-tavlan pratar med mej. när jag kommer ner å ut kliver jag rakt in i pulsen. å det är lite hotellkänsla över det hela.

visst. jag har krypavstånd hem från barerna. jag kan ta hissen ner från den där fancy titta på vackra utsikten-baren. behöver jag ett par nya brallor på stört kilar jag ba ner till ån av butikerna här under. å ventilationen är så bra så det blåser en mild bris i mitt ansikte varje natt å jag kan röka under fläkten utan att det luktar. å sen då det där med att inte vara hemlös längre. det är ju svinbra. missförstå mej inte.

jag bara saknar lite sånt som knarrande parkettgolv. grannar på våningen ovanför som går med hårda steg så snäckskalslampan i taket vibrerar. gnisslande dörrar. en nedsutten soffa. kranar som inte kommer igång på stört. fönster man kan sitta i å spana på folk som rör sej just nedanför. lugnet i kaoset. jag saknar att heja på grannarna å åka gammelhiss som man tror ska störta varje gång. jag saknar det gamla. jag saknar att ha vatten framför mej när jag tittar ut genom fönstret. jag saknar fan tillåmed att bo ovanpå en bar. ja jag saknar det gamla å inte lika fancy. det lite mer lugna. jag saknar hornstull.


å jag ber en liten bön att jag får tillbaka allt det gamla å det jag saknar i september. modernt å mitt i smeten funkar under sommaren. sen fåre va nog. kej?

Av I'ma whop yo ass - 27 april 2010 12:36


pratar med hon som gör mej komplett på msn. hon ska lägga ner pojkar för ett slag. jag säger hon kan ju ha dom mer som en hobby. ja men precis säger hon. bra hobby säger jag. typ den bästa frågar hon. lätt bästa svarar jag. och hon skrattar å säger att hon visste jag skulle säga lätt. vi kan varann bra. vi vet oftast vad vi ska skriva å säga. från hennes tjo va göööru till våran gemensamma pusshej. å det som stångas där emellan är pojkar och mode och hjärtsmärta. oftast är det som att tala med en vägg. hon kan hugga som en terrier. i nästa sekund har jag rätt. så håller vi på. vi avslutar dock alltid med ett pusshej.

hon som gör mej komplett. vi som har lite av samma blod. som jag har känt sen hon föddes. hon som jag tyckt har varit en jobbig liten sak när hon alltid skulle sjunga vid stora middagar å kalas. men som jag tyckte var bra å ha när jag ville leka med barbie trots att jag var tolv. hon som åldersglappet kändes för stort med i flera år. hon som jag kom närmare å närmare för några år sedan å nu inte kan tänka mej vara utan. hon vackerbarnet. hon jag ibland vill ruska om men för det mesta krama hårt.

hon jag kan kicka ut från soffan när hon besöker mej i huvudstan för att han som alltid ler tillbaka vill komma å hångla. hon som förstår med en blick vilken pojke vi ska fokusera på. hon som lyssnar på låtar å tänker på mej. hon som säger kom hem lika ofta som jag säger flytta hit. och så vidare. hon som gör mej komplett helt enkelt.

och nästa vecka kommer hon hit å hälsar på. å vi ska älta. vi ska shoppa. vi ska dricka vin. vi ska upprepa saker som stånkats i månader. vi ska säga damn him! å vi ska fnissa. kanske dansa lite. vi ska göra haj fajvs till blickar vi får av pojkar. vi ska ha lite klädångest ihop. vi ska paxa å avpaxa. å sen ska vi kanske skeda. hon får va lilla skeden.

å jag längtar så. puss cupcake!


Av I'ma whop yo ass - 25 april 2010 22:28


samtal mellan mej å vakten på debban igår. efter att han kollat ryssens ålder å jag bara knallar förbi.


- visst har du legitimation också?

- oj är du ny här?

- va?

- ja är du ny här?

- uhm..jo..eller asså jag har varit ledig rätt länge?

- ah. nä asså vi kollar aldrig legitimation på mej.

- nähä?

- nä.

- okej välkommen då.

- tack.


ibland undrar jag vars jag får allt ifrån. men hej skönt att slippa det där vah äru tretti år?? jättehögt så hela kön hör nån kväll iaf. one down typ fem to go.

Av I'ma whop yo ass - 25 april 2010 17:21


å nånstans under fredagsnatten tappade jag min röst. den ligger förmodligen nånstans på lilla hotellbarens golv. tror den rymde när jag skulle utbrista ett haj fajvande woohoo till realist javisst. i början var det kul. gud så jag skratta. särskilt när jag sjöng sången om gullefjun. och free falling. där i freeeee'et.

nu äre inte lika kul längre. totalt failure på krogen igår. pojkar kom fram. jag försökte prata med blandning av skärande falsetter, kraxande å ord som dog ut på första stavelsen. dom sa vi förstår inte. jag viskade. då hörde dom inte för musiken var ju så hög. så gick dom. en efter en. å bartendern trodde jag var mongo där jag stod å skulle teckna en öl å en cider med nå fiffiga handrörelser. att peka på ölkranen å visa ett finger i luften var lite för enkelt tyckte jag tydligen.

å när vi gick hem gav vakten mej en kram å tittade så där lilla duigt på mej å frågade hur det gick med rösten å allt. å jag ba skaka på huvudet å gick.


men asså ja det var kul första 10 timmarna. nu kan det få gå över. tack.

Av I'ma whop yo ass - 22 april 2010 17:49


- ja å sen var det ju han managern som jag hångla med, säger jag till mama j.

- ja vem var det?

- en jag hitta på krogen. vi surra lite sen gick vi hem å hångla.

- you slut you.

- nä men asså vi prata ju ett tag före. typ en halvtimme eller nå.

- å jävlar va vi hånglade, fortsätter jag.

- haj fajv? säger mama j

- så jävla haj fajv.

- när vi hade hånglat färdigt första gången sa jag på stört "vi göre igen!!"

- asså vi hångla så jävla mycket, å så maler jag på.


mama j garvade å sen blev hon storasystern. menhursomhelst. jag gillar att säga hångla. det är så roligt på nåt vis. att säga det. som mysigt. å finare än ligga. å att säga ligga känns ju så 2009. plus jag är lite pryd. dårå.

förr om åren sa jag alltid bowla. men det var så tydligt täcknamn plus varje gång nån sa ska vi bowla (å menade bowla på rikt) blev det så fnissigt å förvirrat.


så ja. jag ska fan köra på hångla. det låter runt å gossigt när det kommer ut ur munnen.



p.s i helgen vill jag nog hångla. men asså ba hångelhångla. *hemlös några dagar till* d.s



Av I'ma whop yo ass - 21 april 2010 22:44


jag nostalgitrippar istället för att sova å utser härmed denna gamla dänga till min nya kampsång. eller peppsång. ja ni hajar.



word!

Av I'ma whop yo ass - 21 april 2010 20:23


efter jobbet har jag dejt med en av de bästaste som jag har. nämligen hon min allra käraste mama j. för att nu äntligen bo i samma stad igen så träffas vi pinsamt sällan men när vi väl gör så plockar vi upp där vi slutade. å så har vi ju bloggarna. så vi kan hålla koll. menhursomhelst.

det första mama j frågar är om jag blivit hårdrockare. nä säger jag det är ba tufft med döskalle-ring. å alla mina färgglada (läs: beiga eller vita) kläder ligger nedpackade i resväskor utspridda över stan. mama j har spottat ett par som obviously är på sin första kanske andra dejt å vi fnissar lite för det ser väldigt trevande å helt fel för varandra-ut. mama j vill vi ska mima noooo å skaka dramatiskt på huvudet nästa gång killen tittar åt vårat håll men jag vågar inte. så vi låter bli.

efter att ha uppdaterat varandra på jobbstatus, barnstatus, vårdnadsstatus, guru från gang starrs död å min hårkris så inser vi att vi har en kvart över till pojkuppdateringen. först tar jag den om nutid men jag är så hiskeligt trött på att prata om honom så han bearbetas på fem minuter. jag berättar om han managern jag "hånglade" med å mama j pendlar mellan att göra high five å fnittra å vara den förståndiga storasystern. jag gillar det. kombon. å jag gillar mama j.

å sen diskuterar vi vad mina pojkar döpt mej till i sina mobiler (**** gärdet & **** luleå osv...) å vad hon heter i sin kärleks mobil. å hur otroligt speciella å utvalda vi känner oss liksom ba. å jag lovar vid ett svagt ögonblick att nästa vecka uppdatera min facebookstatus till "**** vill härmed meddela alla pojkar att ni nu kan döpa om henne till "**** götgatan". hepp!


sen måste vi kuta till tuben. asså kuta jävlart som om det handlade om liv å död. när jag som siste man kvinna glider in mellan dörrarna utbrister vi högt å dramatiskt å käre tid vi klara're å omfamnar varandra dramatiskt. å killen brevid oss ler. sen tre stationer senare puss kram å hej då. å vi lovar varandra att det inte ska ta ytterligare sex månader till nästa dejt. tummis!


Ovido - Quiz & Flashcards