Alla inlägg under augusti 2009

Av I'ma whop yo ass - 20 augusti 2009 17:32


på vägen hem från jobbet känner jag mej så där lite melankolisk och ba men suck. slår på missy higgins i lurarna. det är som bra att man har missy. för mamma har alltid sagt att om man är nere eller missnöjd med nåt ska man tänka det hade kunnat vara värre. och satan vad värre det är för missy higgins. she just can't catch a break. hennes första ep..oh the depp. nydumpad garanterat. mest troligt hennes eget fel. men satan vad deppig hon var.

så kom första riktiga albumet. the sound of white. aha tänkte jag, vitt..hon börjar ta sej upp flickstackarn. lagom till den stora debuten. hon ser ljuset. men nej. hjärtsmärta, tårar och det vita var ju att nån hon älskade hade dött och hej bara hoppsan. man ba men tutan...

okej. andra albumet on a clear night. japp, nu är allt klart. hon ser klart och allt är bra. långnäsa. asså ni hajar inte hur deppigt den här tjejen måste ha det. men hon är så jävla bra. och utan hennes hjärtsmärta hade det inte varit så bra. och hon får mej att inse att mina skavsår på hjärtat inte är så farliga. dom gör ont. men dom kommer försvinna med tiden.(man ba "positivt tänkande") och jag ber en bön för att missy higgins sår också ska ha läkt tills album nummer tre. för hennes skull alltså.tredje gången gillt liksom. men fram tills dess får hon vara min "det hade kunnat vara värre..."


Missy Higgins - Where I Stood



Av I'ma whop yo ass - 18 augusti 2009 11:59


det har rasslat till i brevlådan. läsarfrågorna fullkomligt öser in. så jag har valt ut några  som jag tänkte svara på. jag är inte den som inte bryr mej om mina läsare. here goes...

fråga: kan man få träningsvärken från helvetet efter bara 10 armhävningar?
svar: ja. man kan t.o.m.få sån värk att lyfta kaffekoppen mot munnen blir svårt.
fråga: om man tvättar håret ofta med silverschampoo, kan det då bli lite lätt ljuslila?
svar: ja. huruvida färgen kallas ljuslila eller babyblått eller stålgrått kan man tvista om länge. men ja. du bör fundera på om att använda det schampot 3 gånger i rad efter en vecka i grekland är en smart grej att göra.
fråga: är du karltokig?
svar: men det var då ett jäkla tjat om mej och män och spana? men ja radarn är på ständigt o jämnt. inte som att jag hånglar med varenda en. knappt ingen faktist. eller knappt o knappt..ingen rätt o slätt faktist. nu går vi vidare.
fråga: är det sant att när du börjar få lön ska du börja spara på sparkonto och betala av lån? 
svar: assååå...jo menåh..om man lägger undan en hunka är ju det också att spara. eller hur. och sen kan man köpa skor. har ni sett dom nya stövlarna på din sko? och alla nya sneakers..mmm..sneakers...
fråga: har du äntligen, vid åldern 30, erkännt för din mamma att du röker?
svar: ja. alltså jag röker "ibland men inte alls så ofta". men jo det erkände jag.
fråga: är det höst nu?
svar: nej!! mamma sa det är sensommar. smaka på det ordet. sensommar. sen sommar. underbart.

det får räcka. vi får fortsätta en annan dag om intresse finns. ajt.
 

Av I'ma whop yo ass - 17 augusti 2009 11:51


vad tycks om min nya läppförstoring?  sjukt nöjd om jag får säga det själv. tjejen kanske gick lite bananas på vänster överläpp. men hon sa det kan jämna ut sej efter ett tag. *hoppas*




Av I'ma whop yo ass - 16 augusti 2009 22:39


gud vad jag älskar att gå ut på krogen och få socker strött över mej. särskilt när man varit deppig i en vecka och hamnat i nån slags jagärfulastivärldenochkommerdösomsingel-psykos. jag struntar fullkomligt i om männen i fråga är nyktra, fulla som ägg, unga, gamla, fula (men vackra på insidan?) eller heta som få. får jag socker så tar jag det. på stört. och just nu är jag snyggast på stället. nåt utav det vackraste en sett. men snygg! amazing. och söt som få. and i like it. som fan. jag är sockerberoende.



Av I'ma whop yo ass - 15 augusti 2009 17:52

jag är inte den som säger nej till nya trender. i år är det inne att missmatcha. gammalt möter nytt. djurmönster möter blommigt. rosa möter orange. carola möter kicken. 

själv väljer jag att matcha min hemma i soffan-outfit med lite klackar. det bästa av två världar. det är lördag liksom. nu kör vi!



Av I'ma whop yo ass - 14 augusti 2009 13:30


fan vad fit jag ska bli nu. jag gjorde just 20 sit-ups och 10 armhävningar. *ytandas i soffan*


Av I'ma whop yo ass - 14 augusti 2009 10:05

asså..när felicity var ihop med ben. och var otrogen med noel. hur tänkte hon då? 

hon hade ben. låg med noel. arbeta med det i huvudet ett tag. begriper ni?

hon hade ben. låg med noel.






Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 23:07

säga att nån är cp-snygg när man jobbar med en som har en cp-skada på rikt..inte okej!!

*men asså jag sa det ju som seepee*


kan man säga mongo? mongo-snygg?

Ovido - Quiz & Flashcards