Alla inlägg under augusti 2009

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 12:03

Eftersom jag fick mens igår lagomt till utgången ikväll så kunde jag ju lika gärna..
1. Raka benen
2. Städa läggan
3. Renbädda sängen

Skönt att ha eliminerat alla chanser till ett ligg ikväll. Mindre press liksom.

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 12:01

Fy fan vilken lycka det är att vakna en Söndag och upptäcka att man inte är bakis trots allt!
Ni vet...man vaknar vid 11. Först ligger man bara stilla och blundar. Försiktigt öppnar man ögonen. Det funkar. Man rör ögonen lite åt sidorna. Funkar också. Sen rör man på hela huvudet. Inga problem. Känner efter; är magen ok? Jadå. Sluttestet...man reser sej sakta upp i sittande läge för att raskt ställa sej. Och det är INGA PROBLEM!! Inte ett spår av nattens galenskaper och många shots. Och skumpa. Och cider. Och drinkar.

Och det är då som jag hör änglasången... Haaaaaa-le-lu-ja! Halleluja! Halleluja!

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 12:01

"Nu är våren här.
Jag är olyckligt kär.
Är det någon som har ett gevär?"

Jonas Leksell

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 12:00

Häromdan satt jag och fikade på stan. Några bord längre bort sitter ett sånt jobbigt förälskat par. Eller det är ju jättekul att dom är så himla nyförälskade. Heja dom! Men då är ju det där eviga smaskpussandet. Är det nåt jag stör mej nåt ofantligt på så är det påtvingat småpussande med just det där enerverande smasksmacket. Ni vet det där smacket som oftast bara nyförälskade får till. När man måste mmmsmask..titta på varann förälskat..le..åsså en till…smmmacksmask. Ska folk pussas kan dom väl ändå göra det tyst? Pussandet gör mej inget..det är det där förbannade smasket som stör. Ekar ju för fan över hela fiket. Ja, nästan över hela köpcentrat. Jag kan inte fokusera.

Mina vänner nämnde ordet bitter när jag fick mitt mini-utbrott. Men inte är väl jag..?

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 11:58

Brukar ni också kolla att grannarna är borta innan ni leker Christina Aguilera? För visst ska man ta hänsyn i flerfamiljs-hus?

Aj äm bjutifuuuuul...bjuuutifuuuuuul...wail wail wail... *skrålar*

Nähä? Ni brukar inte sjunga som Aguilera framför spegeln? Kej...mhm...
Inte dansa heller?
Häpp, inte det nä.

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 11:57

Ooookej..okejokejokej..jag kryper till korset. Jag erkänner mitt misstag. Jag ber om ursäkt.
Laktosintolernas är på riktigt. I give up.
Jag tar tillbaka allt om att det är inbillning. Påhittat. Försök till att va lite speciell. Töntigt.

Det finns. Vad bra.

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 11:54

Köpte mej två nya bikinisar igår, samt Hawaiian Tropic spf 10.
Idag kom regnet.

Av I'ma whop yo ass - 13 augusti 2009 11:50

Ibland krävs det så lite.


Lite oengagemang, lite waddeva på det hjärtliga planet. Så slutar det skava och kan bli fint igen. Så enkelt det kan vara ibland.

Ett telefonsamtal angående jobb.Man har hört talas om mej. Kan jag komma och jobba? Absolut! Känner mej genast gladare, lite speciell. Självförtroendet på topp.
Så lite som behövs ibland.

Morgontrött med grus i ögonen. Kan det vara hälsosamt att stiga upp 6 på morgonen undrar jag. Segar på mej kläderna och hasar ner för trappen. Men mössan på och hörlurarna sätts i öronen. Skön musik fyller min kropp med glädje. Genast är gången lite kvickare och gungigare och jag snäppet piggare.
Så lite som spelar* in ibland.

Jag blir glad när jag tänker på det. Plötsligt händer det liksom. Jag behöver inte längre några stordåd, det behövs inga världsskakande omtumlande spännande grejer. En liten detalj, ett ord, en handling kan vara allt som krävs. Fan vad skönt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards