Alla inlägg under juli 2010

Av I'ma whop yo ass - 17 juli 2010 10:47


jag har min första lediga dag på herregudjagvetintehur länge. jag vaknar 08.30 det finns inte ett rätt med det. men jag tänker okej jag hinner ju få många soltimmar. ensam i parken. alla är ju borta. juristen ligger förvisso nånstans på lilla essingen å lockar med sol å sällskap men hon har planer redan vid två. å lilla essingen fan. det känns jobbigt att ta sej utanför min lilla bubbla här. jag drar ut på det. jag gör en playlist på spottan. med låtar jag förknippar med mina gamla somrar. när man åkte med bilen ut till sommarstugan (det stockholmare kallar landet). när man låg på bryggan. kanske simmade ut till den utankrade båten å la sej där. när man tog båten till en strand å mami hade packat ner mamma scans köttullar som man åt kalla. å så drack man kall fil med masser socker till. när man vandrade över till stuggrannarna å blev bjuden på godis. när man lyssnade på svensktoppen. eller bara radion i största allmänhet. sånger man kanske sjöng på skolavslutningen.

nå. jag hinner inte göra klart den nu. för solen verkar snart vilja dra sej tillbaka. å jag kan förstå henne för hon har ju varit i farten i två veckor snart. hon behöver en paus.

men ja jag postar den här. så går vi å lägger oss på bryggan eller i parken å hörs sen. pusshej!


dagens å sommarens playlist

Av I'ma whop yo ass - 16 juli 2010 19:11


jamen det var väl klart det skulle bli en sån dag. fanåh. redan när jag låg i parken började det å det har inte slutat än. en romantisera idioter-dag. men vadå när man ligger i en park ensam, på rygg å tittar upp mot de sövande molnen som omformas å har sej vandrar tankarna lätt iväg okej? idag vandrade dom iväg till managern. jag tror det var att jag låg å plaskade i självömkan eller nå liknande. men där var han. managern å jag har aldrig hörts efter vi hångla. jag vet att han är en idiot. det är synd. vi hade kunnat få det fint ihop. han var rolig. han var jävligt bra på att hångla. han var precis min stil med sin blandning av hip hop å rock. å han var het som satan. med tauteringarna. å den mörka kalufsen. å whiskeyrösten. å igen humorn.

när jag kom upp från parken gick jag in på fejan. jag har givetvis letat upp honom. (yeye som om ni inte har letat upp killar på fejan då..?) jag är bra på det. trots att jag bara hade ett förnamn att gå på. det tog några timmar.fem för att va exakt. men jag är bra på att luska å hitta vägar å dektektiva. menhursomhelst. han har låst profil å allt jag får se är hans profilbild. han byter den rätt ofta vad det verkar. idag gick jag alltså in å tittade på han igen för första gången på kanske två månader. å herrejävlar. tänker jag. herrefuckingjävlar. han må va en idiot. men fan korsas våra vägar för ett hångel igen kommer jag inte tveka. inte en sekund. ba: å sen levde vi lyckliga i alla våra dar yada yada yada...


jaa..fredagen ägnar jag åt självplågeri å idiotromantisering. å snusar som om det inte fanns någon morgondag. vad hittar ni på?


 


Av I'ma whop yo ass - 16 juli 2010 16:32


nå hej. jag är lite på väg tillbaka. jag har legat i en park i några timmar å andats. mina knän är röda. min näsa rödare. men jag har fått andas å lyssna på p3 dokumentär å så. å fåglarna kvittrar å hej baberiba. idag är det fredag så jag tänkte festa till det med wasa frukost knäckemackor å senap. kanske en dusch på det. eventuellt. sen kommer jag tillbaka. sen så här i förebyggande syfte ifall jag hamnar under isen å woosh wooshar fler gånger å ni ba men herregud ids hon skriva ällä?? då kan ni alltid kolla min twitter. där brukar jag plita ned en rad eller tre varje nu å då. ser ni rutan? där till höger å längre ner.

happ. postar en liten filmsnutt ni alla kan titta på medans jag käkar å har mej. å den som inte garvar eller ropar charlie lite okontrollerat under å efteråt är nog allt hopp ute för. 

(närå. men asså lite. vi kan inte bli kompisar iaf.)


Av I'ma whop yo ass - 14 juli 2010 20:50


antal dagar i rad jag ätit köttbullar å spagetti till middag: 3

antal dagar i rad jag ätit köttbullar å spagetti till lunch: 4

antal avsnitt av lost jag sett på en vecka: 30

antal timmar jag arbetat de senaste 7 dagarna: 85

antal snusdosor jag konsumerat på 5 dagar: 3

antal knän jag bränt för jag struntade i solkrämen: 2

antal dagar kvar till lön: 8

antal pengar på kontot: 200

antal matlådor jag just gjort med köttbullar å spagetti: 5

antal skift kvar på jobbet som dödar mej sakta: 7

antal vänner jag har att umgås med just nu: 0

antal sms från fina pojkar: 0

antal timmar jag jobbar i sträck imorgon: 25


såatte. lite sådär. lite under isen. lite woosh woosh. lite jorå allt är bara finfint. mitt ena jobb dödar mej sakta. det andra gör mej bara trött. ingen att leka med. inget att göra. ingen ork till att göra något. jag är offline överallt. livet lite lamslår mej just nu. chill om jag skriver om en dag eller två?

ajt.

Av I'ma whop yo ass - 12 juli 2010 19:15


det väntas å oroas runt en säng där uppe i norr. det är vad jag tror iallafall. jag har inte hört mer sedan mami för några dagar sen sa att det ser inte så bra ut. jag har heller inte vågat fråga mer efter det. jag vill inte höra mamis röst spricka. jag vill inte att hon ska vara ledsen. vill inte få beskedet för jag kommer inte kunna säga nåt som tröstar om det går åt helvete. jag sätter istället händerna för öronen å sjunger högt. när jag vill kolla läget sejfar jag å skickar sms till pappa å frågar hur dom har det. igår när dom svarade på mitt sms kom det från mamma å mitt hjärta stannade lite. men hon hade bara tagit en bild på papi som såg cool ut i sin rättvända vita gubbkeps å beiga kavaj å gråsprängda skäggstubb. å solbrillor. dom var på en liten roadtrip å körde nedcabbat. jag svarade att jag har världens coolaste pappa. å sen kunde jag andas ut en kväll till. sen bokade jag min flygbiljett upp å jag hoppas vid herregodegud att jag hinner dit i tid.


kämpa fina du. kämpa nu, du som delar min humor å som jag kan komma på djävulskap med bara en blick med. 17 dagar å sen tusen till. snälla.

Av I'ma whop yo ass - 12 juli 2010 10:45


vi delar på den där roséflaskan hemma hos mej. jag å P. vi pratar om de senaste pojkarna å flickorna, jag undrar vad singelyr egentligen betyder men vi kommer inte fram till nåt, vi jag förbannar dom som slutar höra av sej. P rycker på axlarna å berättar om random hysteriska kvinnfolk han hängt med. å jag förstår varför dom blir hysteriska. det är hiskeligt varmt å jag går ut i shorts. vi är genomblöta i svett när vi kommer fram till trädgården å jag säger fan det är som i utlandet. men stryker snabbt fanet. sen köper vi öl. P tar första rundan å kommer med två flaskor san miguel. vafan säger jag, köpte du flasköl? ja..jag tänkte den här är lite mildare för dej som är ölnybörjare? var det fel eller? P ser lite uppkäftigt förundrad ut. jamen med flasköl så sabbas läppstiftet suckar jag. skärp dej för fan säger P å garvar. så jag skärper mej. men väljer cider med sugrör resten av kvällen.

vi snubblar omkring där inne. eller ute. å jag provkör ynnafs skor som jag ska få byta till mej mot ett presentkort å en flaska vin. dom har klack å jag har inte gått i klackiskor på tre evigheter å fyra månader. men jag lyckas ändå klättra upp för trappor, stå på ett ben, gå i grus, parera gropar i marken å småspringa efter P som inte har klackiskor på sej. vi har det bra. vi skvallrar. jag råkar svara i P's telefon när en hysterika ringer å det blir svettigt ett tag. vi garvar. vi blir lite djupa. P blir yr av alla fina flickor som virvlar omkring. jag hittar inte en enda pojke att vila ögonen på. ingen av oss blir uppraggade. blir väl så när pojke går ut med flicka. fast jag sa till P att inte köra brorsan-grejen å stirra argt. inga ragg. inga flirtar. å det gör absolut ingenting. för jag har ju pojkpaus. å P har en flicka som han tidigare under kvällen skrivit sov gott vacker till i ett sms.

sen åt vi varm korv å gick hem.

Av I'ma whop yo ass - 11 juli 2010 19:15


- fan va coolt, säger P om nånting.

- det var coolt, instämmer jag.

- jag är cool, säger P.

- å du med såklart men rangordningen har vi ju redan bestämt, fortsätter han.

- mmmm.

- haha inte helt nöjd.

- int så. men jag har accepterat.

- jaja annars får vi slåss om tronen. som dom gjorde förr.

- fast coola människor slåss int, säger jag uppgivet.

- kan vi inte kategorisera coolheten efter kön?

- hmmm..

- du är coolaste killen å jag är coolaste tjejen.

- jaaamen okej då.

- sweet!

- men bara med den förutsättningen att om vi hänger på samma fest å nån frågar  vem som är coolast så är det inte två händer som sträcks upp utan ditt finger pekar på mej å min hand är sträckt i luften.

- asså jag måste gå på toa.

Av I'ma whop yo ass - 11 juli 2010 15:00


- asså ska jag fråga vad du har gjort som är så cool eller vadå?

- nää det behöver du inte göra, säger P.

- du får berätta om du vill.

- haha det var som inget särskilt just. jag kände mej bara cool.

- ja. man gör som det ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards