Direktlänk till inlägg 22 december 2009

och det var en jultomte på planet. på sanning.

Av I'ma whop yo ass - 22 december 2009 11:23


jag vaknar vid 10 på morgonen. tittar ut och är osäker på om solen redan gått ner eller om den är på väg upp. ringer en vän och frågar. hon säger ljusare än så här blir det inte. och skrattar. jag hade glömt. eller inte glömt som i glömt att det alltid är mörkt här på vintern. men glömt lite hur mörkt. att solen som aldrig orkar sej upp innan den går ner. allt går lite på halvfart så att säga.

det har snöat utav helvete just när jag kommer. nere i stockholm kallas det snökaos. här uppe säger vi gud vad skönt med lite snö äntligen. traktorn puffar på sakta framför oss på vägen genom stan. ingen stress. vi puffar på efteråt. ingen anledning att stressa upp sej. vägarna ska ju skottas. jo.

termometern visar på -13. jag ringer en annan vän och klagar. hon säger att det är ju ändå varmt. om man jämför. jag säger okej att ni hade -24 förra veckan. men inte okej att säga ändå varmt. finns inget varmt med -13 grader.

jag är i luleå. ändå hemma. fint.


nu ska jag gå och köpa långkalsonger och kanske ett par vinterskor. pappa säger jag ska köpa byxor. jag säger hallå det här är byxor. jaha jag trodde det var strumpbyxor svarar pappa.

 
 
Hur Ska Jag Gå Hem När Allt Är Så Här

Hur Ska Jag Gå Hem När Allt Är Så Här

23 december 2009 16:33

Föräldrar, föräldrar... Alltid så där. Och även om jag hatar att dom ska komma med kommentarer som att det är fel på kläderna måste man älska dom. Och kanske särskilt jag som vet att jag nog kommer fälla en och annan liknande om jag någonsin får barn... ;)

http://hurskajaggahem.wordpress.com

 
Ingen bild

I'ma whop yo ass

23 december 2009 16:52

så sant som det var sagt. jag fäller redan sånna kommentarer. till mina vänner. men säg int till nån.
och hej vad kul att se dej tillbaka igen. :D

 
Hur Ska Jag Gå Hem När Allt Är Så Här

Hur Ska Jag Gå Hem När Allt Är Så Här

26 december 2009 18:18

I never left you... Jag var bara slut på ord.

http://hurskajaggahem.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I'ma whop yo ass - 1 juni 2011 13:22


          räta in er i ledet glöm inte reflexvästen håll i snöret så ingen tappas bort. nu går vi. HIT!     ...

Av I'ma whop yo ass - 30 maj 2011 10:59

  inte har jag umgåtts med nån sen jag kom hem. inte för att jag tror jag hade tillfört mer än stånkande å diagnoser ill eventuella inblandade. jag tänker att jag behövde va lite bara jag. ett tag. första dygnet sov jag med mamma å pappa i sommarst...

Av I'ma whop yo ass - 29 maj 2011 13:01

  när doktorn ba du måste sövas innan ingreppet. denna mogna tjejs reaktion: gråter samt börjar ta på sej skorna med orden "då skiter vi i detta jag går hem" mammas reaktion till sin inte så mogna dotter: "du går ingenstans skärp dej!" jag skär...

Av I'ma whop yo ass - 27 maj 2011 08:30

  - oj det gick snabbt att fundera på, säger jag till ryssen. - haha jo fan. - hur gick tankarna? - jamen själv snokar man ju. - ja. - men jag vill ej andra ska snoka. - nä. - dubbelmoralen. - ah. - men jag bryr ju mej inte ett sk...

Av I'ma whop yo ass - 26 maj 2011 17:00

  haha asså när ryssen blev ihop. manshataren. hon skriver en liten jag tycker om dej-grej til lpojken å lägger på lådan. han svarar med att skicka en in a relationship-förfrågan till henne. å ryssen får panik. herregud så hon går an. jag flabbar m...

Ovido - Quiz & Flashcards