Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

när han har druckit några öl.

Av I'ma whop yo ass - 17 februari 2011 09:07


- får jag säga en dum sak? frågar han.

- nej, säger jag.


han har varit å tassat runt orden några gånger. jag har avvärjt å avväpnat. duckat å parerat. jag har mött han med tystnad. med ska du inte sova nu? med prat om väder å vind. mest med tystnad.

- men får jag säga en sak om den inte är dum?

- vet inte.

- jo nu säger jag. jag måste.

så säger han dom där tre orden jag inte vill höra. som jag ska vilja höra. men inte vill nu. eller jo jag vill men det är ju så knäppt. det är ju galenskap. han upprepar. jag blir tyst ett tag. får ont i magen. säger hej då å lägger på. ångrar mej men förmår mej ej att ringa upp. jag är ju skadad. jag är så jävla skadad. jag är så jävla livrädd.


jag skickar ett sms "förlåt. jag är skadeskjuten å lite vingklippt. men jag är kär i dej. jag hoppas det räcker."


 

 
 
Konstig

Konstig

17 februari 2011 09:47

förstår precis. tyvärr. :/

kram.

http://inmyheartididnocrime.blogspot.com

 
Neemo

Neemo

17 februari 2011 11:36

Meh hallå. Han kan ju inte säga så redan!! Då vet man ju att det är inte är sant.. :/ Vad fan hände med att ta det lugnt och låta saker och ting växa fram i lugn o ro, utan press..? Tyckte det var okänsligt av honom.. I det här läget är det max "jag är kär i dig" eller "tycker om dig väldigt mycket" som är ok. Inte jävla såna stora ord. :( Kan ju ta kål på vilken spirande o ömtålig kärlek som helst. Tyckte jag inte var okej. Din reaktion var okej. Mycket stort av dig. Jag hade nog inte skickat ett sms ens. Bara fått lite panik och lagt benen på ryggen. Kanske vågat mig tillbaka efter några dagar om han lovat att inte säga såna konstiga saker så tidigt. Jag förstår dig FULLKOMLIGT, inga konstigheter där iaf. Ge han lite skäll för det där. Inte mycket, men lite. Han får väl för fan ha lite respekt. Låta orden mogna klokt och känslorna likaså. Lugna sig lite för fan, kom igen om några månader. Eller så.

Kram på di

http://nemotrollet.blogg.se

 
Neemo

Neemo

17 februari 2011 11:45

Fan va upprörd jag blev.. Vill han sabba allt innan det ens har börjat eller..? Försöka kväva en bra början sådär. Usch!

http://nemotrollet.blogg.se

 
Heart vs Mind

Heart vs Mind

17 februari 2011 13:22

Herregud. Fantastiskt och underbart egentligen men asså...hold your horses! Skulle nog reagerat precis som du. Galenskap va rätt ord. Fast ändå. Fint ju.

http://myheartvsmind.wordpress.com

 
Ingen bild

darkblue

17 februari 2011 14:30

aja, cut him some slack. killen är ju kär! han kunde ju känt av stämningen och så, visst, men det är väl inget att hetsa upp sig för ändå tycker jag. samt att ord är ord och kan betyda helt olika saker för olika människor. för honom är det sant. säger han det är det sant för honom i det ögonblicket han säger det.

klart att man kan bli rädd. det förstår jag. och man kanske bör förklara just detta att man blir rädd. precis så som sedermera även gjordes genom sms:et. men asså. kom igen va. det är fint att han vågar säga vad han känner. och det han känner är fint, vad man än väljer att kalla det. fint! inte skälla tycker jag.

 
I'ma whop yo ass

I'ma whop yo ass

17 februari 2011 14:45

jo tack. darkblue å heart vs.mind det är fint. på nåt vis. jag är ju inte det minsta arg. jag är bara livrädd. han menade det han sa. kanske bara fel tillfälle att säga det. vad vet man. jag vet ingenting haha. to be continued...
kram på er alla!

http://imawhopyoass.bloggplatsen.se

 
Neemo

Neemo

17 februari 2011 15:14

Visst är det fint, men stort.. Stora tunga viktiga ord. Som man kanske vill va lite redo för att höra.. Känslor som man kanske vill hinna vänja sig vid innan det kryper in stora ord och förväntningar och sånt. Ibland kan sånt som menas väl bli fel om man inte är lite noga med själva förmedlingen och timingen, att va lite lyhörd.. Å det är ju lite synd på så fina saker. Är ju bra om man när orden kommer är redo att ta till sig dem helt o känna lycka i hela magen utan den där taggen som får en att fly. Va väl mest så jag menade.. Inget illa ment överhuvudtaget. Lät kanske hårdare i skrivna ord än i tanken. x/

Jag tycker iaf du är modig!

http://nemotrollet.blogg.se

 
Fröken B

Fröken B

17 februari 2011 16:02

haha. Ja. det är galenskap. Inga konstigheter. Vi är bara lite olika alla. jobbar olika snabbt. Jag är seg säger de som vet, men jag tycker inte det. Jag tycker kocken är en sån där jättejättesnabb hund i supermandräkt som slår ett rekord som aldrig kommer att slås igen, men det är inga konstigheter och mest fint. Kram

http://www.herreminje.wordpress.com

 
beentheredonethat

beentheredonethat

17 februari 2011 16:25

Det är som han är kanske, likaväl som du är rädd...tycker att det var fint jag. Finns ingen anledning att springa det var inget frieri ;)

http://beentheredonethat2.wordpress.com

 
Jean Grey

Jean Grey

17 februari 2011 16:54

men åhhhh...
jag förstår honom!
och jag förstår dig!
Så underbart och skrämmande och så fel det kan bli.... men ta det mer som att han menar att han är jättekär i dig?

(själv vågar jag inte säga de där stora orden alls längre... de två gånger jag gjort det har det bara gått åt helvete, första gången slutade i 10 års... hmmm... mindre bra liv och andra gången orsakade jag nästan en panikångestattack...
nu när jag hoppas att det verkligen är 3:e gången gillt så tassar runt det och vågar inte säga pip ens... försökte säga det i en bild men vågade inte säga rätt ut att det finns en bild så antagligen har han inte sett den)

kram!

http://skaviprataomvadret.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I'ma whop yo ass - 1 juni 2011 13:22


          räta in er i ledet glöm inte reflexvästen håll i snöret så ingen tappas bort. nu går vi. HIT!     ...

Av I'ma whop yo ass - 30 maj 2011 10:59

  inte har jag umgåtts med nån sen jag kom hem. inte för att jag tror jag hade tillfört mer än stånkande å diagnoser ill eventuella inblandade. jag tänker att jag behövde va lite bara jag. ett tag. första dygnet sov jag med mamma å pappa i sommarst...

Av I'ma whop yo ass - 29 maj 2011 13:01

  när doktorn ba du måste sövas innan ingreppet. denna mogna tjejs reaktion: gråter samt börjar ta på sej skorna med orden "då skiter vi i detta jag går hem" mammas reaktion till sin inte så mogna dotter: "du går ingenstans skärp dej!" jag skär...

Av I'ma whop yo ass - 27 maj 2011 08:30

  - oj det gick snabbt att fundera på, säger jag till ryssen. - haha jo fan. - hur gick tankarna? - jamen själv snokar man ju. - ja. - men jag vill ej andra ska snoka. - nä. - dubbelmoralen. - ah. - men jag bryr ju mej inte ett sk...

Av I'ma whop yo ass - 26 maj 2011 17:00

  haha asså när ryssen blev ihop. manshataren. hon skriver en liten jag tycker om dej-grej til lpojken å lägger på lådan. han svarar med att skicka en in a relationship-förfrågan till henne. å ryssen får panik. herregud så hon går an. jag flabbar m...

Ovido - Quiz & Flashcards