Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

den om att inse fakta.

Av I'ma whop yo ass - 21 juni 2010 12:22


å jag hade inte varit bakis under dagen men det pratades med små bokstäver. dracks stora mängde kaffe. å lunchen kanske inte var lika tjittertjatterig som luncher med dom bästa brukar vara. menhursomhelst. man var lite seg till en början bara. lördag. å dagen efter födelsedag.

vi snurrar in på trädgården. det är så glatt å jag bestämmer att det här också är min födelsedag. hinner få en öl i min hand å läsa av omgivningen med radarn. söt pojke, söt pojke, inte så söt pojke, cool tjej, söt pojke...piraten. piraten!

vänder mej snabbt om till tjejerna å lite samlar alla lätt nedböjda i en ring som man gör när man snackar taktik under en pågånde korpenmatch, å väser piraten är här vad gör han här han ska ju vara uppe på en alptopp nu. å alla ba var? var? var? för ingen har sett han tidigare. jag ställer mej med ryggen mot, nickar diskret bakåt åt de andra, dricker ölen lite snabbare å låtsas som det regnar. varför vet jag inte men det är sånt jag gör. ignorerar.

knack knack på axeln.vem där?


- hej, säger piraten. å tittar på mej med dom där genomskådande ögonen.

- men hej! säger jag å ler som om jag inte alls ignorerat han i en timme.

en kram på det.

- ska inte du vara uppe på ett jättehögt berg nu? frågar jag snabbt.

- jag åker till veckan. sommarsäsongen.

- ah. hela sommaren?

- jå.

- hm. jonäåjagfirarliteåsåmedvännersåttejofylldeårigårha
ppmenkulåsedej.


piraten står bara kvar. lite för nära å viker inte med blicken en sekund. den där förbannade blicken. genomskådande, lugn å aldrig avvikande.tyst sen kommer hans polare med mustaschen å säger vi drar. å piraten säger vi ska visst dra. fortfarande med ögonen fastlåsta. aha säger jag vi kom just hej då å ramla inte ner för nån bergstopp. så går han. med håret kammat av oceanen å skägget lite mer ansat än sist.

när jag kommer hem fyra öl senare tänker jag att jag borde skicka han ett meddelande å säga kul å se dej jag blev lite överrumplad å lite så. men sen kommer jag på att det är en dålig å på inget sätt klok idé. för jag vill ju inte ha rödhåriga barn. å jag vill inte ha en man som på sin begravning får ett tal av nån som börjar "å piraten dog när han gjorde det han älskade mest.." för han är en sån där som kommer dö uppe på mount everest när han ska rädda nån hängandes från en klippavsats. eller när han hoppar ur en helikopter med skidorna på på en avlägsen fjälltopp å som kom det en lavin i samma veva. eller när han tältar på mount blancs topp å det kom en kastvind just när han sku ta ner tältet så han flög ned för berget. å jag går ju inte ens å gör mina behov på ett utedass.

nä.istället slog jag på p3 dokumentär om skandalen på västtyska ambassaden å somnade.


 

 
 
Den där Stormen och hennes paraply

Den där Stormen och hennes paraply

21 juni 2010 14:11

Men alltså vad är det för fel på rött hår??

http://stormensthlm.blogspot.com

 
Ingen bild

Milla

21 juni 2010 17:36

Ja men hallå, rödhåriga är eldiga och coola så det så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I'ma whop yo ass - 1 juni 2011 13:22


          räta in er i ledet glöm inte reflexvästen håll i snöret så ingen tappas bort. nu går vi. HIT!     ...

Av I'ma whop yo ass - 30 maj 2011 10:59

  inte har jag umgåtts med nån sen jag kom hem. inte för att jag tror jag hade tillfört mer än stånkande å diagnoser ill eventuella inblandade. jag tänker att jag behövde va lite bara jag. ett tag. första dygnet sov jag med mamma å pappa i sommarst...

Av I'ma whop yo ass - 29 maj 2011 13:01

  när doktorn ba du måste sövas innan ingreppet. denna mogna tjejs reaktion: gråter samt börjar ta på sej skorna med orden "då skiter vi i detta jag går hem" mammas reaktion till sin inte så mogna dotter: "du går ingenstans skärp dej!" jag skär...

Av I'ma whop yo ass - 27 maj 2011 08:30

  - oj det gick snabbt att fundera på, säger jag till ryssen. - haha jo fan. - hur gick tankarna? - jamen själv snokar man ju. - ja. - men jag vill ej andra ska snoka. - nä. - dubbelmoralen. - ah. - men jag bryr ju mej inte ett sk...

Av I'ma whop yo ass - 26 maj 2011 17:00

  haha asså när ryssen blev ihop. manshataren. hon skriver en liten jag tycker om dej-grej til lpojken å lägger på lådan. han svarar med att skicka en in a relationship-förfrågan till henne. å ryssen får panik. herregud så hon går an. jag flabbar m...

Ovido - Quiz & Flashcards