Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

så gick en helg av våra liv och kommer aldrig mer igen.

Av I'ma whop yo ass - 22 mars 2010 09:46


på lördan kommer jag och ryssen på att vi ska gå ut. med 300 kr på fickan och lite kvarglömd cider i en kyl. lägger upp planen i minsta detalj. 100 kronor var till entrén sen 40 till garderoben och sen har vi råd med varsin öl. yes! ryssen som bara dricker öl  och rödvin kämpar i sej cidern och jag som dricker cider som andra dricker saft ligger en flaska före. jag tar på mej ryssens leopardbandana på skallen och önskar jag var så cool så jag kunde gå ut med den på. sen bestämmer jag mej för att klippa av mej allt hår. då skulle bandanan passa. sen rullar vi ner mot slussen. mest kids ute. och några svensexegrupper vad det verkar. bara slipsen runt huvudet som saknas på dom. och sen den obligatoriska turistgruppen slash utbytesstudenter som läst i nån guide att debaser slussen är stället man ska gå till. vars går alla skäggiga typer med mössa och en svår blick som man genomskådar på tre minuter? jag köper våra öl och säger till ryssen att nu är det bara suga på den här så länge det går. sen dansar vi. ryssen muttrar att hon visste inte det var längdgräns ikväll. finns knappt en kille över enåsjuttitvå. jag sitter mest och åååh'ar över att jag vill ha en pojkvän att gå på krogen med för det verkar mysigt. ja säger ryssen en som man först har öltävling med sen utklassar på dansgolvet sen säger gå dit jag går hit så ses vi vid dörren klockan tre. mmm säger jag. och tänker att jag skulle förlora i öltävlingen.

sen dansar vi. ryssen kan alla låtar för hon har coola föräldrar och är rock and roll. vi inser att vi är för nyktra för det där dansgolvet och blir irriterade när vi blir omkringputtade och får en armbåge i ryggen. jag går på toa och när jag kommer tillbaka ryter ryssen skynda dej nu fan. för nu spelar dom born to run. jag vet inte riktigt hur jag ska dansa till den men sen kommer lust for life och då vet jag. sen tar vi våra jackor och traskar upp för trappen. eftersom våran vattentäta pengaplan inte hade utrymme för nattamat åker vi direkt hem åt varsitt håll och på tuben ler jag på insidan över att jag hittat en sån fin vän i ryssen. att vi kommer perfekt överens trots ålderskillnaden. hon tjugotvå med en lite äldre själ och jag trettio med en lite yngre. vi med samma förkärlek för leopardmönster. hon som ropar nu är det du när blitzkreig bop spelas. och jag som vet hon blir i extas när bon jovi sjunger om bad medicin. och så vidare.

sen ler jag åt att jag tydligen inte är så jäkla hip hop längre.

när jag kommer hem bestämmer jag mej för att ägna söndagen åt att göra en spellista. sen äter jag fyra knäckemackor och somnar.


så som det blir när man umgås med ryssen. saknar sina fina. och tänker på nutid och han som alltid ler tillbaka. och det är söndag.

 
 
Mia-Fia

Mia-Fia

23 mars 2010 07:40

Det kom upp "link not found" när jag skulle lyssna på playlisten =( Fel hos mig eller fel på länken? Krampåre!

http://blogg.aftonbladet.se/oktoberbloggen

 
Maria

Maria

23 mars 2010 08:08

Åh, men till born to run dansar man lite spastiskt sådär. Med blicken i skyn och känslorna utanpå kroppen.

http://www.trumpetissa.blogspot.com

 
I'ma whop yo ass

I'ma whop yo ass

23 mars 2010 11:16

mia-fia! nu då?

maria! ja precis så dansar ryssen haha.

http://imawhopyoass.bloggplatsen.se

 
Mia-Fia

Mia-Fia

23 mars 2010 21:07

Jajemen! Gudars se bra! Kramen!

http://blogg.aftonbladet.se/oktoberbloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I'ma whop yo ass - 1 juni 2011 13:22


          räta in er i ledet glöm inte reflexvästen håll i snöret så ingen tappas bort. nu går vi. HIT!     ...

Av I'ma whop yo ass - 30 maj 2011 10:59

  inte har jag umgåtts med nån sen jag kom hem. inte för att jag tror jag hade tillfört mer än stånkande å diagnoser ill eventuella inblandade. jag tänker att jag behövde va lite bara jag. ett tag. första dygnet sov jag med mamma å pappa i sommarst...

Av I'ma whop yo ass - 29 maj 2011 13:01

  när doktorn ba du måste sövas innan ingreppet. denna mogna tjejs reaktion: gråter samt börjar ta på sej skorna med orden "då skiter vi i detta jag går hem" mammas reaktion till sin inte så mogna dotter: "du går ingenstans skärp dej!" jag skär...

Av I'ma whop yo ass - 27 maj 2011 08:30

  - oj det gick snabbt att fundera på, säger jag till ryssen. - haha jo fan. - hur gick tankarna? - jamen själv snokar man ju. - ja. - men jag vill ej andra ska snoka. - nä. - dubbelmoralen. - ah. - men jag bryr ju mej inte ett sk...

Av I'ma whop yo ass - 26 maj 2011 17:00

  haha asså när ryssen blev ihop. manshataren. hon skriver en liten jag tycker om dej-grej til lpojken å lägger på lådan. han svarar med att skicka en in a relationship-förfrågan till henne. å ryssen får panik. herregud så hon går an. jag flabbar m...

Ovido - Quiz & Flashcards