Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

ibland känner man ju sej helt crazy ba.

Av I'ma whop yo ass - 26 februari 2010 00:22


eftersom jag mest (läs: bara) suttit hemma sen i söndags har jag inte riktigt förstått hysterin kring "snökaoset". jag menar det har ju som inte fallit en flinga sen i lördags. solen har skinit i flera dagar. men det verkar ju ha varit helt galet därute hursomhelst. och nu är det blodbrist också för folk kan inte ta sej till blodcentralen due to the "snökaos" och ja gud hejbara.

anyhooo. så igår tänkte jag spänning i tillvaron. kolla vad the big fuzz was all about lite. och begav mej ut från hemmets trygga vrå. via lokaltrafiken alltså. ända från hornstull till skanstull. och visst. det tog ett tag. fick vänta 8 minuter på tuben och lite så. (men är man från luleå så är det inga konstigheter att bussen inte kommer och man tänker lite jahapp typiskt när man får vänta i 30 minuter till nästa buss. i minus 25 och snöflingor stora som lapphandskar. så jag hetsade inte upp mej. gott så.)

nå. så jag känner att jag blev lite snuvad på konfekten. var några dagar efter för att förstå hysterin. kan inte sätta mej in i situationen. och jag som var så förväntansfull. snopet.


men ingen fara på taket hörrni. för nu vräker snön ner igen. så kanske imorgon. då ska jag ända till slussen. ska bli så spännande. asså det verkligen vräker ner snö. jag får en ny chans. yes!



edit: eller vräkte. i en kvart. men det borde räcka. *hoppas*

 
 
Ingen bild

Mia-Fia

26 februari 2010 11:51

Min finaste vän G skulle ta sig från S:t Eriksplan typ till Solna med buss häromdagen och beskrev igår för mig hur den resan gestaltade sig. Först stod typ 30 pers vid hållplatsen å väntade på bussen som var sen. Sen ser de bussen komma och stanna kanske 40 meter bort, vid enn hållplats som den inte ens ska stanna på. Alla kutar så klart som idioter till den hållplatsen för att slåss om att komma med den redan ganska fullproppade bussen där nu också folk som inte ens ska med den bussen har hoppat på för de trodde ju att det var deras buss som kom, men det var det ju inte. Mitt när alla tränger sig in som galningar i bussen tycker visst chaffisen att det räcker och stänger dörren så typ tre pers halvt klämskadas, Nån kille fick be om att få med sin fot i till insidan av bussen då den satt fast på utsidan. Om han fick det vet jag inte. Sen börjar chaffisen köra och tycks komma in i nåt allt-är-ändå-kaos-nu-freestajlar-vi-mode och därmed sluta stanna vid hållplatser som han ska stanna på (där folk snopet står och väntar och blir förbikörda) och istället ropa ut "Ropa om ni vill hoppa av!". Efter ett tag med det systemet får nån nsubbe längst bak nog och ropar" Skulle vi inte bara göra som vi brukar, att vi trycker om vi vill av och du stannar vid hållplatsen?". Min kompis tyckte dock att det var en skitbra nytt system för då fick hon honom att släppa av henne precis utanför hennes jobb istället för längre bort där hållplatsen egentligen är... En sån resa var kanske lite mer vad du var ute efter när du gav dig ut för att undersöka? =)

 
I'ma whop yo ass

I'ma whop yo ass

27 februari 2010 14:29

jamen precis en sån var det jag var ute efter. igår blev det fail igen.suck å nu är det vår. nästa vinter igen dårå. skål.

http://imawhopyoass.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

3 mars 2010 10:59

Kan inte låta bli att tycka att schaffisen var lite småcool när han freestylade så där med hållplatserna. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I'ma whop yo ass - 1 juni 2011 13:22


          räta in er i ledet glöm inte reflexvästen håll i snöret så ingen tappas bort. nu går vi. HIT!     ...

Av I'ma whop yo ass - 30 maj 2011 10:59

  inte har jag umgåtts med nån sen jag kom hem. inte för att jag tror jag hade tillfört mer än stånkande å diagnoser ill eventuella inblandade. jag tänker att jag behövde va lite bara jag. ett tag. första dygnet sov jag med mamma å pappa i sommarst...

Av I'ma whop yo ass - 29 maj 2011 13:01

  när doktorn ba du måste sövas innan ingreppet. denna mogna tjejs reaktion: gråter samt börjar ta på sej skorna med orden "då skiter vi i detta jag går hem" mammas reaktion till sin inte så mogna dotter: "du går ingenstans skärp dej!" jag skär...

Av I'ma whop yo ass - 27 maj 2011 08:30

  - oj det gick snabbt att fundera på, säger jag till ryssen. - haha jo fan. - hur gick tankarna? - jamen själv snokar man ju. - ja. - men jag vill ej andra ska snoka. - nä. - dubbelmoralen. - ah. - men jag bryr ju mej inte ett sk...

Av I'ma whop yo ass - 26 maj 2011 17:00

  haha asså när ryssen blev ihop. manshataren. hon skriver en liten jag tycker om dej-grej til lpojken å lägger på lådan. han svarar med att skicka en in a relationship-förfrågan till henne. å ryssen får panik. herregud så hon går an. jag flabbar m...

Ovido - Quiz & Flashcards