Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

fyra timmar av total förvirring. sen bra. och en glasburk. och kärlek.

Av I'ma whop yo ass - 23 februari 2010 13:08


det är när små underverk sker som man sitter i sin säng å ba men skärp dej nu förihelvete. när små underverk i form av först total lycka och kärlek över att släkten utökats av en ny flicka som ska ta över de goda generna. men som på samma gång ger en klump i magen för allt gick inte smärtfritt och som det skulle och man får hålla andan och be små små böner i fyra timmar.

det är då som man känner sej rätt löjlig som sitter i sin självömkan och har buntat ihop struligt hjärta med arbetslöshetens panik med var fan ska jag bo om en månad och känslan av ensamhet till en enda boll. allt ter sej väldigt pyttigt när man sitter med en orosklump i magen och försöker föreställa sej det känslomässiga kaos som pågår 100 mil uppåt i landet. där man inte är och kan krama om dom som behöver det.

så jag tar min kaosboll och slänger den mot väggen. den envisas med att studsa tillbaka förstås. men för varje studs så lossnar en liten bit. och jag samlar ihop dom små bitarna av kaos och placerar i en glasburk. där ligger dom bra men jag vill fortfarande se dom för att inte börja med mitt vanliga gamla trick..förnekelse. och jag bestämmer mej för att i fortsättningen plocka ut en bollbit i taget. så får det bli.


och jag säger välkommen ut lilla du och skickar mentala kärleksfulla kramar till dina föräldrar. hjältarna.


 
 
Kärlekskrank

Kärlekskrank

23 februari 2010 14:42

Jag lånar din bollstuds- och glasburksplaceringsmetod. En bollbit i taget. Det är ju så det måste levas och göras. Och man glömmer det hela tiden. Men glasburk mitt på bordet nu.
Underverk och hjältar - skönt att det gick bra.

http://blogg.aftonbladet.se/karlekskrank

 
Ingen bild

C

23 februari 2010 18:18

fan å. nu började jag gråta igen.

 
Hur Ska Jag Gå Hem När Allt Är Så Här

Hur Ska Jag Gå Hem När Allt Är Så Här

23 februari 2010 23:20

Först av allt: Fantastiskt fint skrivet, älskar studsbollsmetaforen! Och sedan, ja det är ju så där. Att man känner sig rätt löjlig egentligen ibland. Men jag tror att det är viktigt att få göra det också. Så jag hoppas du behåller lite av din studsboll. Ska vi säga 18 procent? kram!

http://hurskajaggahem.wordpress.com

 
I'ma whop yo ass

I'ma whop yo ass

23 februari 2010 23:50

Kärlekskrank - gört. den verkar faktist funka hitills. vi får påminna varann helt enkelt.

C - förlåt. det var inte meningen.

Hur Ska Jag Gå Hem - men gudis tack! blir fasen lite rörd. och ja jag behåller alltid en del. den kan byggas på ibland. men det gör inget då får man bara studsa den lite igen om det behövs. studs studs.

kram på er!!

http://imawhopyoass.bloggplatsen.se

 
Fariahn

Fariahn

28 februari 2010 23:38

Gud så bra skrivet! Vackert! Och ja, ibland inser man hur små och löjliga problem man egentligen har när man lyfter blicken från sitt eget och ser andras ett tag. Men bara för att sorgerna och oron handlar om olika saker så gör dom likförbannat ont och ibland är det nog både behövligt och fullt okej att hamna i ett litet självömkelseträsk.
Jag hoppas det löser sig för både dig och dina nära därborta nånstans 100 mil uppåt landet.
Kram på dej

http://fariahn.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I'ma whop yo ass - 1 juni 2011 13:22


          räta in er i ledet glöm inte reflexvästen håll i snöret så ingen tappas bort. nu går vi. HIT!     ...

Av I'ma whop yo ass - 30 maj 2011 10:59

  inte har jag umgåtts med nån sen jag kom hem. inte för att jag tror jag hade tillfört mer än stånkande å diagnoser ill eventuella inblandade. jag tänker att jag behövde va lite bara jag. ett tag. första dygnet sov jag med mamma å pappa i sommarst...

Av I'ma whop yo ass - 29 maj 2011 13:01

  när doktorn ba du måste sövas innan ingreppet. denna mogna tjejs reaktion: gråter samt börjar ta på sej skorna med orden "då skiter vi i detta jag går hem" mammas reaktion till sin inte så mogna dotter: "du går ingenstans skärp dej!" jag skär...

Av I'ma whop yo ass - 27 maj 2011 08:30

  - oj det gick snabbt att fundera på, säger jag till ryssen. - haha jo fan. - hur gick tankarna? - jamen själv snokar man ju. - ja. - men jag vill ej andra ska snoka. - nä. - dubbelmoralen. - ah. - men jag bryr ju mej inte ett sk...

Av I'ma whop yo ass - 26 maj 2011 17:00

  haha asså när ryssen blev ihop. manshataren. hon skriver en liten jag tycker om dej-grej til lpojken å lägger på lådan. han svarar med att skicka en in a relationship-förfrågan till henne. å ryssen får panik. herregud så hon går an. jag flabbar m...

Ovido - Quiz & Flashcards