Alla inlägg under mars 2010

Av I'ma whop yo ass - 8 mars 2010 12:22


och nu har jag inte brutit ihop på över en vecka. det börjar som reda upp sej. och det är väldigt bra att solen börjat skina. och att jag har fått ett nytt jobb. och att min bästa älskade pappa säger lugnande saker. och att jag pratade lite med nutid om inte oss som i oss utan mer som oss som ett vanligt samtal mellan två människor som bryr sej om varandra och så.vi slänger oss med klyschor som man ska inte oroa sej för mycket hö hö hö och säger kram på dej och så. smärtsamt fint.

och jag har inte känt mej ensam på flera dagar, ja snart två veckor. realist javisst och P och ryssen har jag att tacka för det. var och en av olika anledningar.

jag har dansat armkrok på debban med en söt pojke i långt hår och läderhatt. jag har blivit stoppad av en yngling som sagt att han just blev kär. det droppar från taken. mitt hår har börjat komma tillbaka. jag har kommit på att det säkerligen finns andra pojkar än nutid som kan säga fina saker och titta på en som om man vore det bästa som hänt dem. jag har slagit på min radar igen. tills vidare. tills jag och nutid ska skaffa barn och bilda familj och leva lyckliga i alla våra dagar och allt det där. gott så.


det enda som är kvar av orostrycket över bröstet är var jag ska bo om tre veckor. så om någon av er fina som läser här sitter på vetskap om en lägenhet som blir ledig inom en snar framtid..holla!!

Av I'ma whop yo ass - 5 mars 2010 11:43


och apropå en av låtarna på min låtlista. är det nån här inne som kan sjunga med i don't let go utan att göra oh no you didn't-rörelser och föra sej med andra look at me i'm a proud black woman and you ain't gonna mess with my heart-minspel?

*slår med knuten hand mot hjärtat å tittar argt in i spegeln*



jag kan då inte.

Av I'ma whop yo ass - 4 mars 2010 21:24


så. nu tillbaka.

jo det var ju så här att jag började fila på en låtlista i januari. som jag vid ett svagt tillfälle lovat en bloggvän. i januari alltså. när nutid var borta å alla var snorlyckliga å kära och så vidare. jag var dock mest i upplösningstillstånd. hjärnan å hjärtat hade något  slags lovebattle going on. och listan blev aldrig klar. sen kom nutid hem. jag la till några låtar på listan. sen blev allt väldigt diffust igen. en eller två låtar lades till. sen barka allt åt skogen och jag hamnade i nåt slags på gränsen till depression-state of mind. några låtar till lades till. nu är jag tillbaka. tror jag. halvt om halvt iallafall. och således har jag i afton gjort klart den där låtlistan. spretigare än mitt hår en söndagsmorgon. bara tre månader tog det. frågor på det? inte det nä. bra. nå då kör vi.


och jo, jag har valt att kalla min lilla låtlista nätt och jämnt för sånt man lyssnar på en tisdag när man inte har nån att krama om och tankarna har en liten fajt utan domare vilket medför ömsom pepp ömsom självömkan.

(å ba fancy schmancy man kan klicka på namnet så är länken där. jo jag lärde mej lite html-koder ikväll basådärba.)


pusshej!

Av I'ma whop yo ass - 4 mars 2010 19:20


asså jag håller på med en grej. kommer på en liten liten stund. lovar.

tills vidare bjuder jag på en pausvideo med underbara glesbygd'n. dom har bara typ en video med inte den bästa låten. men asså lyssna på spotify istället. jag gillare som fan.

puss hej ses snart.


Av I'ma whop yo ass - 1 mars 2010 11:36


smältsnön attackerar utanför fönstret. jag älskar smältsnö. och har gjort sen den dagen min käre far upplyste mej om detta fenomen. jag vill minnas att jag kanske var sju år och stod vid fönstret och suckade över att det kommer ju bara mer snö. varpå käre far lugn och sansat förklarade att för att snön ska smälta måste det komma mer snö. smältsnö. ett vackert ord.


jag avskyr vinter. (ja det var ju inte för speedoskillarna jag bodde i ett medelhavsland i fem år.) en av anledningarna till varför jag flyttade ner hit för snart ett år sedan var ett inlägg som mama j skrev på min wall en dag i april. "lägesrapport: sol, 20 grader, sitter i solen med kepsen, shortsen och linnet. dricker grönt te och smörjer in mej med spf 20. inga konstigheter alls. bara en vanlig dag i sthlm i början av april." 

och samma dag 100 mil uppåt i landet lekte jag och min hund "barnen från frostmofjället". min hund var alltså geten. snön var snön. och jag var alla de stackars barnen på samma gång. och ja det var då jag bestämde mej för att flytta. och hela vintern har jag gått omkring och muttrat till stockholm känn ingen press nu för all del... stockholm har ignorerat. fram tills idag. nu kommer smältsnön. nu kommer våren. släpp fångarna loss typ. yes.


ett annat vackert ord jag gillar är sensommar.


Ovido - Quiz & Flashcards